رشد شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته

رشد شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته
(چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰) ۱۵:۰۰

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی با افزایش 2949 واحد روبه‌رو شد

به گزارش خبرنگار نیپنا بورس تهران امروز روند نوسانی به خود گرفته و در پایان معاملات با افزایش 2 هزار و 949 واحد به رقم یک‌میلیون و 526 هزار و 9 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن 747 واحد افزایش یافته و به رقم 466 هزار و 95 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 115 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 8.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 65 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان افزایش زیر یک‌درصد بود، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت بورس با معیار وزنی ارزشی فقط 19 صدم درصد افزایش یافتند و این دو شاخص در معیار هم‌وزن 16 صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 6 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 18 صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس تنها 2 دهم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شستا، چادرملو، پتروشیمی نوری،‌پالایشگاه نفت بندرعباس، گلگهر و صنعتی معدنی صبانور بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد دارویی برکت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 102 واحد رشد کرده و به رقم 22 هزار و 768 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 243 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 3 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق م الی در قالب1.4 میلیون فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 362 مییارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، فرابورس و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس، نمادهای پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، نیروی برق دماوند و اعتباری ملل بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌ند.

تعداد بازدید : ۲,۳۳۵