ریاض و مسقط به دنبال سرمایه‌گذاری مشترک در صنایع پتروشیمی

ریاض و مسقط به دنبال سرمایه‌گذاری مشترک در صنایع پتروشیمی
(سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰) ۱۲:۴۰

بازرگانان عربستانی و عمانی به دنبال تشکیل یک شرکت مشترک پتروشیمی به‌منظور اجرای طرح‌های پتروشیمی در عمان هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از عرب‌نیوز، پایگاه خبری ارقام به نقل از خبرگزاری عمان اعلام کرد: بازرگانان سعودی و عمانی در حال بررسی یک سرمایه‌گذاری مشترک در صنایع پتروشیمی و شیمیایی است.

ناصر الحجری، رئیس شورای تجاری مشترک عربستان و عمان گفت: بازرگانان سعودی به‌دنبال سرمایه‌گذاری‌های عمده دربخش‌های صنعتی، پتروشیمی، شیمیایی، پرورش ماهی، معادن، صنایع غذایی، خوراک دام، گردشگری و مسکن در عمان هستند.

نام پیشنهادی برای این سرمایه‌گذاری مشترک گالف کمپانی «Gulf Company» است.

الحجری تصریح کرد: بازرگانان سعودی به شرط آنکه مشوق‌ها و امکانات بهتری دریافت کنند، خواهان سرمایه‌گذاری در عمان هستند.هفته گذشته هیئتی سعودی به ریاست خالد الفالح، وزیر بازرگانی عربستان برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین مسقط-ریاض به عمان سفر کرد.
وزیر بازرگانی عربستان گفت: شماری از شرکت‌های پیشرو سعودی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش‌های کلیدی عمان هستند.

الفالح افزود: حجم مبادلات بازرگانی بین دو کشور در سه ماه نخست امسال بیش از 2 میلیارد ریال عربستان (533 میلیون دلار) بوده است.

وی گفت: تبادلات بازرگانی ریاض-مسقط به‌دلیل شیوع ویروس همه‌گیر آسیب دید، اما اکنون به سطح پیش از شیوع این ویروس رسیده است.

تعداد سرمایه‌گذاران سعودی در عمان اکنون به هزار و 235 تن رسیده است، در حالی که 320 شرکت عمانی تاکنون در بخش‌های مختلف عربستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

الفالح گفت: کل سرمایه‌گذاری‌های عربستان در عمان نزدیک به 24 میلیارد یورو و سرمایه‌گذاری‌های عمانی به بیش از 4 میلیارد یورو رسیده است.

وی افزود: تلاش‌ها برای تقویت همکاری‌ها بین عربستان و عمان ادامه دارد و هدف از سفر هیئت عربستانی تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری متقابل بین دو کشور است.

سلطان هیثم بن طارق‌، سلطان عمان ماه گذشته میلادی در ریاض با پادشاه عربستان ملاقات کرد، در جریان این سفر، دو طرف توافق کردند در زمینه‌های اصلی همکاری از جمله سرمایه‌گذاری در منطقه دقم عمان در حوزه‌هایی مانند انرژی، صنایع غذایی و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و گردشگری طرح‌هایی اجرا کنند.

در جریان این سفر شورای تجاری عربستان سعودی-عمان نیز برای ارتقای روابط تجاری دوجانبه شکل گرفت.

تعداد بازدید : ۲,۵۰۳