تاکید بهزاد محمدی بر لزوم شتاب در ساخت طرح ملی و راهبردی پتروشیمی اسلام آباد غرب

تاکید بهزاد محمدی بر لزوم شتاب در ساخت طرح ملی و راهبردی پتروشیمی اسلام آباد غرب
(یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰) ۲۲:۱۵

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن بازدید از طرح راهبردی GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب اعلام کرد: پیشرفت این طرح در حوزه های مهندسی . کالا و عملیات اجرایی تا شهریور امسال به 5 درصد رسیده و طی ماه های آتی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه بازدید های دوره ای خود، امروز یکشنبه (14 شهریور ماه) از طرح ملی پتروشیمی اسلام آباد غرب بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این طرح قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره بازدید امروز، گفت: این طرح بعنوان یک افتخار ملی و برای اولین بار در صنعت پتروشیمی با بکارگیری دانش فنی ایرانی اجرا می شود و قرار است برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی کشور از متانول ، محصول ارزشمند پروپیلن تولید شود که توسعه زنجیره آن به شدت مورد نیاز صنایع تکمیلی است.

وی گفت: این طرح در بخش EPC حدود 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طبق برنامه باید در سال 1403 به بهره برداری برسد و برای رسیدن به این هدف باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد و به سمت افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در کشور گام برداشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: از ماه آتی ساخت ساختمان های صنعتی، مخازن و پایپرک ها آغاز می شود و با دریافت تدریجی اقلام پروژه ، شتاب خواهد گرفت.

به گزارش نیپنا ، عملیات اجرایی احداث طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به عنوان نخستین طرح تولید پلی‌پروپیلن از گازطبیعی در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن ‌پروپیلن با فرمان معاون اول رئیس جمهوری 18 بهمن ماه سال 1399آغاز شد.

طرح ۵۴۵ میلیون دلاری GTPP اسلام‌آباد غرب در راستای تکمیل زنجیره ارزش، در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که برای ۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دوران ساخت اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۲,۹۳۴