تا سال 2050 میلادی

تقاضای پتروشیمی هند 10 برابر می‌شود

تقاضای پتروشیمی هند 10 برابر می‌شود
(چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰) ۱۳:۲۰

رئیس انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پتروشیمی هند (CPMA) از لزوم برنامه‌ریزی برای 10 برابر کردن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا سال 2050 میلادی برای پاسخ‌گویی به تقاضای روزافزون این کشور خبرداد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری آرگوس مدیا، کمال نانواتی روز 25 اوت (سوم شهریورماه) در نشست ویدیوکنفرانسی انجمن پتروشیمی CPMA - Argus اعلام کرد که صنعت پتروشیمی هند باید ظرفیت تولید خود را 10 برابر کند تا بتواند پاسخگوی تقاضای روزافزون تا سال 2050 میلادی باشد.

پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که مصرف محصولات پتروشیمی و شیمیایی در هند هر 9 سال یکبار با نرخ رشد کنونی هشت درصد، دو برابر می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پتروشیمی هند تاکید کرد که تقاضا برای مواد پلیمری در هند از لحاظ تاریخی بیشتر از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور هند بوده است و انتظار م‌ رود این روند امسال هم حفظ شود.

برای پاسخگویی به این روند تقاضا، صنعت باید آینده نگرتر باشد و تصمیم بگیرد که آیا باید به افزایش ظرفیت‌های خود به شیوه پراکنده کنونی ادامه دهد یا رویکردی خوشه‌ای اتخاذ کند، موضوعی که دولت هند برای آن تلاش کرده است.

تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی همچنین باید دارایی‌های خود را به دقت زیر نظر داشته باشند زیرا واحدهای تولیدی کنونی ممکن است در 30 سال آینده فرسوده شوند.

واحدهای شیمیایی ادغام شده با صنایع پالایشی و پتروشیمی نیز برای تولیدکنندگان هندی بسیار مهم است زیرا هزینه‌های سرمایه‌ای را 20 تا 30 درصد و هزینه‌های عملیاتی را 10 تا 20 درصد کاهش می‌دهد، این موضوع به تولیدکنندگان داخلی اجازه می‌دهد تا حاشیه‌های سود بالاتری داشته باشند و با واردات بیشتر وارد رقابت شوند و هند را در مسیر خوداتکایی خود قرار دهند.

نانواتی همچنین بر اهمیت تمرکز بر دوام و پایداری تاکید کرد و در عین حال بر ضرورت یک سیاست تولید جامع‌تر که بر اختصاص زمین‌های دفن زباله به جای زمین‌های قابل کشت برای ساخت کارخانه‌های جدید پتروشیمی متمرکز است، تاکید کرد.

تولیدکنندگان محصولات پتروشمی همچنین باید بر جلوگیری بیشتر از کربن، کارخانه‌های بازیافت پلاستیک تمرکز کنند.

تقاضا برای محصولات پلاستیکی در نیمه نخست امسال هنگامی که هند با تشدید شیوع ویروس کووید-19 (کرونا) روبه‌رو شد، به شدت افزایش یافت، اما اکنون شرایط نسبت به آن زمان بهبود یافته است و با کاهش محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها، روند تقاضا احیا شده و این شرایط سبب بهبود فعالیت‌های پایین‌دستی می‌شود.

تعداد بازدید : ۲,۳۷۸