قیمت پلی‌پروپیلن روسیه افزایش می‌یابد

قیمت پلی‌پروپیلن روسیه افزایش می‌یابد
(چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰) ۱۳:۴۶

قیمت پلی‌پروپیلن در روسیه در نیمه دوم اوت سال جاری میلادی به‌دلیل تعمیرات دوره‌ای و نگهداری برنامه‌ریزی شده توسط سه تولید کننده در بازه زمانی ماه‌های سپتامبر تا اکتبر افزایش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، موسسه ام‌آر‌سی اسکن‌پلاست (MRC ScanPlast) در گزارشی اعلام کرد: قیمت پلی‌پروپیلن (PP) در روسیه در نیمه دوم اوت سال جاری میلادی به‌دلیل تعمیرات دوره‌ای و نگهداری برنامه‌ریزی شده توسط سه تولید کننده در بازه زمانی ماه‌های سپتامبر تا اکتبر افزایش یافت.

در ابتدای ماه اوت، قیمت پلی‌پروپیلن نوع رافیا در روبل روسیه با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 144 تا 146 هزار روبل (هزار دلار و 951 تا هزار و 978 دلار به ازای هر تن) به صورت حمل از مبدا مسکو بوده است.

اما یک هفته بعد، تقاضای مطلوب و کاهش عرضه، قیمت پلی‌پروپیلن روسیه را با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به حدود 147 هزار تا 152 هزار روبل به ازای هر تن به‌صورت حمل CPT از مبدأ مسکو رساند.
عرضه پلی‌پروپیلن به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است و ممکن است این شرایط با توجه به تعمیرات دوره‌ای و عملیات نگهداری سه تولید‌کننده پلی‌پروپلین ادامه یابد.

مجتمع استاولولن (Stavrolen) از 13 اکتبر به مدت 26 روز در حال انجام تعمیرات دوره‌ای و عملیات نگهداری است کارها را انجام می ده، به‌طوری‌که تولید پلی‌پروپیلن این کارخانه به 120 هزار تن رسیده است.

مجتمع‌های پولیوم (Poliom) و اوفورگسینتز (Ufaorgsintez) انجام تعمیرات دوره‌ای و عملیات نگهداری خود را برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی کرده‌اند و پیش‌بینی شده است که حدود دو هفته به طول بینجامد.
ظرفیت تولید سالانه پلی‌پروپیلن مجتمع پولیوم (Poliom) 230 هزار تن و ظرفیت تولید مجتمع اوفورگسینتز (Ufaorgsintez) 140 هزار تن است.

موسسه ام‌آرسی (MRC) از شریکان موسسه آی‌سی‌آی‌اس است که در زمینه انتشار خبرهای پلیمری و گزارش‌های قیمتی از روسیه، اوکراین، بلاروسی، ازبکستان و قزاقستان فعالیت می‌کند.

تعداد بازدید : ۲,۳۹۰