به دلیل تعمیرات اساسی

برخی از محصولات شیمیایی پتروشیمی شازند تا پایان شهریور عرضه نمی شود

برخی از محصولات شیمیایی پتروشیمی شازند تا پایان شهریور عرضه نمی شود
(سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰) ۰۹:۵۶

با آغاز عملیات تعمیرات واحد اتیلن اکساید مجتمع پتروشیمی شازند از هفته دوم شهریور ماه، برخی از محصولات شیمیایی این شرکت تا ابتدای مهر ماه جاری در بورس کالا عرضه نمی شود.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند، به دلیل تعویض کاتالسیت واحد اتیلن اکساید این مجتمع پتروشیمی از هفته دوم شهریور ماه تا پایان شهریور ماه جاری، امکان عرضه در بورس کالا محصولات شیمیایی اتیلن گلایکول ها، دی اتیلن هگزانول و اتانول آمین ها را تاپایان عملیات تعویض کاتالیست مقدور نیست.

مجتمع پتروشیمی شازند یکی از طرحهای زیربنایی و مهم صنعت پتروشیمی است که در راستای سیاست های کلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی کشور و صادرات ایجاد و به بهره برداری رسیده است.
این شرکت پتروشیمی به عنوان  یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی در کشور با ظرفیت سالانه 1700 هزار تن محصولات پایه، پلیمری و شیمیایی است که 4 درصد از اتیلن،  5 درصد از پلی اتیلن سنگین،  7 درصد از پلی اتیلن سبک خطی، 10درصد از پروپیلن و 7 درصد از پلی پروپیلن تولید شده در کشور را تامین می‌کند.

در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) 16.67 درصد مالکیت سهام غیرمدیریتی این شرکت را برعهده دارد.

 

تعداد بازدید : ۲,۴۹۳