بیدبلند خلیج فارس آنتی‌فوم ایرانی را جایگزین نمونه خارجی کرد

بیدبلند خلیج فارس آنتی‌فوم ایرانی را جایگزین نمونه خارجی کرد
(یکشنبه ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۰) ۰۸:۰۳

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به‌منظور صرفه‌جویی در زمان و خروج ارز از کشور، آنتی‌فوم ایرانی؛ ماده مهم کنترلی در فرآیند حذف گوگرد و دی‌اکسیدکربن گازهای ترش را جایگزین نمونه‌های خارجی کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، جوانشیر صادقی رئیس مجتمع این شرکت گفت: پیرو ابلاغ سیاست‌های کلان شرکت ازسوی مدیرعامل مجموعه در سال ۱۴۰۰، کمیته خودکفایی و حمایت از ساخت داخل با بررسی‌های کارشناسی و عملیاتی موفق شد با تغییرات طراحی و فرآیندی آنتی فوم ایرانی را جایگزین نمونه‌های خارجی کند. 

وی یادآور شد: به منظور انجام آزمون‌های فرآیندی در واحد آمین، ابتدا یکی از واحدهای مجتمع به صورت آزمایشی با آنتی فوم ایرانی عملیاتی شد و پس انجام آنالیزها و تغییرهای فرآیندی و اطمینان از کیفیت مناسب مواد سرانجام کل مصرف و نیاز پالایشگاه از محصول آنتی فوم ایرانی تامین شد. 

رئیس مجتمع  پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: افزون بر جلوگیری از خروج ارز و صرف زمان زیاد و مشکلات حمل و نقل و ترانزیت محصول خارجی خوشبختانه آنتی‌فوم ایرانی مصرفی کیفیت بسیار بالایی دارد و اعتماد به محصول داخلی افزون بر کاهش مصرف این ماده منجر به افزایش بازدهی تولید شده است. 

صادقی افزود: خوشبختانه اعتماد به توان داخلی به عنوان رویکردی ارزشمند افزون بر دوران ساخت پروژه در زمان بهره‌برداری هم به‌عنوان شاخصی مهم مورد تاکید مدیریت ارشد بیدبلند خلیج فارس قرار گرفته و به همین منظور کمیته خودکفایی و حمایت از ساخت داخل به جدیت به‌دنبال استفاده حداکثری از دانش و توان متخصصان و سازندگان داخلی خواهد بود.

تعداد بازدید : ۲,۴۸۳