افزایش سرمایه‌گذاری‌های باسف و سینوپک درصنعت پتروشیمی چین

افزایش سرمایه‌گذاری‌های باسف و سینوپک درصنعت پتروشیمی چین
(سه شنبه ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۰) ۱۳:۴۲

شرکت های باسف و سینوپک با توجه به تقاضای روزافزون مواد شیمیایی در بازارهای چین در اجرای چند طرح‌ توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های پایین‌دست سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از مجله کوتینگ ورلد، شرکت‌های باسف آلمان و سینوپک چین فعالیت‌ها در مجتمع ورباند واقع در نانجینگ چین را که ازسوی شرکت باسف-وای پی سی (BASF-YPC)، سرمایه گذاری مشترک آلمانی-چینی، توسعه می‌دهند، این سرمایه‌گذاری‌ها شامل افزایش ظرفیت چند کارخانه شیمیایی پایین دست، از جمله ساخت یک کارخانه جدید ترت بوتیل آکریلات با هدف پاسخ‌گویی به تقاضای روز افزون مواد شیمایی در بازارهای چین است.

شرکت باسف-وای پی سی در نظر دارد ظرفیت تولید محصولات اسید پروپیونیک، آلدئید پروپیونیک، اتیلن آمین‌ها، اتانول آمین‌ها و اکسید اتیلن خالص را افزایش دهد و یک کارخانه ترت بوتیل آکریلات جدید بسازد.

طرح ساخت کارخانه ترت-بوتیل آکریلات با خوارک اسید اکریلیک و ایزوبوتن مجتمع ورباند و استفاده از فناوری پیشرفته شکت باسف که برای نخستین بار در خارج از آلمان به‌کار گرفته می‌شود، راهی به سوی توسعه فعالیت‌ها در بخش پایین دست پتروشیمی است.

براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری‌ها جدید شرکت باسف-وای پی سی (همکاری باسف و سینوپک) در سال 2023 به بهره‌برداری برسند.

به گفته یوئفنگ گو، رئیس هئیت مدیره شرکت‌های یانگزی پتروکمیکال سینوپک و باسف-وای پی سی، باسف و سینوپک برای طولانی‌مدت همکاری عمیق و دوستانه‌ای داشته‌اند و الزام‌های مربوط به دولت‌های ملی و محلی را برای شتاب‌بخشی به روند تحول و توسعه صنعت پتروشیمی سبز به‌طور مستمر پیگیری کرده‌اند و با روندی مداوم ساختار صنعتی را بهینه و توسعه بیشتر را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی افزود: دو طرف فعالیت‌های توسعه‌ای و زنجیره صنعتی را به سمت پایین دست سوق داده‌اند.

رئیس هئیت مدیره شرکت‌های یانگزی پتروکمیکال سینوپک و باسف-وای پی سی ادامه داد: با توسعه مجتمع ورباند ما مواد جدید و با کیفیت بیشتری را برای عرضه به بازار داخلی و رفع نیازهای رو به رشد مشتریان داخلی و توسعه صنایع نوظهور عرضه می‌کنیم.

برام جانسن، مدیرعامل شرکت باسف-وای پی سی گفت: ترت بوتیل آکریلات به‌عنوان محصولی جدید در مجموعه ما، موقعیت بازار این شرکت را تقویت می کند، همچنین بر اساس موفقیت 20 ساله در حال توسعه ظرفیت‌های محلی با هدف تسهیل و برآورده کردن تقاضای روزافزون مشتریان خود هستیم.

تعداد بازدید : ۲,۳۵۵