کاهش 8 هزار واحدی شاخص بورس

کاهش 8 هزار واحدی شاخص بورس
(یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰) ۱۳:۴۸

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 8 هزار و 326 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با کاهش 8 هزار و 326 واحد به رقم یک میلیون و 302 هزار و 914 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به 5 میلیون و 306 میلیارد تومان رسید معامله‌گران امروز بیش از 8 میلیارد سهام در قالب 712 فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 256 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 0.64درصد افت کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.56 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.84 درصد افت کرد شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.4 درصد کاهش یافت.

نمادهای میدکو، هلدینگ تاپیکو و شستا بیشترین اثر رشدی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی نوری،‌گل‌گهر و پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با عقب‌نشینی 142 واحدی به رقم 18 هزار و 845 واحد رسید.ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون 42 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 6 میلیارد سهام در بورس تهران در قالب 545 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 856 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بانک دی، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و سنگ‌آهن گهرزمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.



تعداد بازدید : ۲,۲۸۵