شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تکیه گاه مطمئن توسعه صنعت پتروشیمی

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تکیه گاه مطمئن توسعه صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰) ۲۰:۳۲

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اعتماد به دانش و توان ایرانی زمینه ساز بهره مندی بخش های مختلف صنعت پتروشیمی به دانش فنی و کاتالیست های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی شده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز چهارشنبه ( 23 تیرماه) در مجمع عمومی عادی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تاکید بر حمایت ازاین شرکت اظهار کرد: شرکت پژوهش و فناوری  پتروشیمی با توجه به ماهیت فعالیت های خود بازوی توسعه صنعت است.

وی افزود: دستاوردهای  چشمگیرو ارزشمندی از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سال های اخیر کسب شده است و جای تقدیر دارد که بخشی از خروجی این تلاش ها،  تامین نیازهای صنعت پتروشیمی در بحث دانش فنی و کاتالیست ها بوده است.

محمدی با بیان این که حضور این شرکت با توجه به ابعاد توسعه صنعت یک ضرورت است گفت: در سال 99 که سال جهش طلایی صنعت پتروشیمی ایران بود  شرکت پژوهش و فناوری با تولیدی شدن 3 طرح توسعه ای خود در جمع 17 طرح بهره برداری شده  در سبد جهش دوم توسعه صنعت دارای جایگاه ویژه ای بود.

وی تصریح کرد: افزون بر 3 طرح این شرکت( تامین کاتالیست پلی پروپیلن و تامین کاتالیست پلی اتیلن سنگین درپتروشیمی شازند و نیز بهره برداری رسمی از نخستین کاتالیست زیگلرناتا پلیمریزاسیون پلی اتیلن سبک خطی در پتروشیمی لرستان) ساخت و تامین کاتالیست پتروشیمی سبلان از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز دستاورد مهمی بود که به ثمر نشست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: رونمایی از دانش فنی ایرانی PVM در مرکز  ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری در سال گذشته  با هدف تامین نیازهای کشوربه ویژه تامین 3 دانش فنی و 6 کاتالیست طرح اسلام آباد غرب از جمله تلاش های انجام شده از سوی پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بود.

وی اظهارکرد: در سال99 نام شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران ماندگار شد و این دستاوردهای چشمگیر درسایه تلاش های شبانه روزی پژوهشگران و تلاشگران این شرکت به ثبت رسیده است.

محمدی با تاکید بر لزوم بهره گیری از دانش روز جهان همگام با بومی سازی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خطاب به مدیران و کارشناسان این شرکت گفت: باید تحولات و دانش های روز جهان را همواره رصد کنید و همچنان با قدرت در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارید و به سمت هدف های متعالی حرکت کنید.

به گزارش نیپنا، مجمع عمومی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ریاست بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با حضور هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و سایر اعضا برگزار شد.

این گزارش می افزاید: در این مجمع در اجرای ماده 101 قانون تجارت و ماده 8 اساسنامه سازمان ، مجمع عمومی عادی  شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای رسیدگی به ترازنامه، صورت حساب سود و زیان و عملکرد سال تشکیل و گزارش عملکرد توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد.

در این جلسه مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، عملکرد هیات مدیره و سازمان را در سال 1399 و نیز برنامه های آتی این شرکت را به سمع ونظر اعضای مجمع رسانید.
همچنین در پایان این جلسه تصمیمات و تکالیف مجمع به تصویب اعضا رسید.

شایان ذکراست مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به صورت های مالی و گزارش عملکرد و استماع گزارش بازرس قانونی تشکیل می شود.

تعداد بازدید : ۴,۵۶۵