آغاز عملیات اجرایی فاز صفر طرح مهتاب پارسیان

آغاز عملیات اجرایی فاز صفر طرح مهتاب پارسیان
(چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰) ۱۳:۳۲

طرح مهتاب پارسیان، یکی از پروژه‌های مهم هلدینگ پتروفرهنگ در سبد جهش سوم صنعت پتروشیمی است و با هدف احداث یک واحد GTX تعریف شده و در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان قراردارد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ ، این هلدینگ به عنوان بازوی توانمند صندوق ذخیره فرهنگیان با سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، سهم بالایی در سودآوری این صندوق دارد. این هلدینگ علاوه بر اجرای پروژه‌های در دست ساخت خود، با تعریف پروژه‌های جدید در مناطق جدید اقتصادی و انرژی، یکی از بازیگران مهم صنعت پتروشیمی کشور است.

یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرای پتروفرهنگ که در سبد جهش سوم صنعت پتروشیمی جای می‌گیرد، طرح پتروشیمی مهتاب پارسیان است. این پروژه‌ در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان با هدف احداث یک واحد GTX تعریف شده است. منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان واقع در استان هرمزگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به منابع گازی، در آینده نزدیک به عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور، جایگاه ویژه‌ای در صنعت پتروشیمی پیدا خواهد کرد. از این رو پتروفرهنگ با پیش‌بینی و موقعیت‌سنجی دقیق پروژه مهتاب پارسیان را در این منطقه تعریف کند.

در مطالعات اولیه این پروژه‌ با توجه به وسعت زمین و اهمیت ورود به محصولات پایین‌دستی در پتروفرهنگ، تولید محصولاتی چون پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن در دستور کار قرار گرفته است.

در روز های اخیر مدیریت مهتاب پارسیان توانسته پس از اخذ موافقت‌های پتروفرهنگ، با برگزاری مناقصات مراحل اجرایی فاز صفر خود را آغاز کند و با حمایت‌های مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان در تمدید مجوز فعالیت در منطقه، وارد فاز اجرایی شود.

این شرکت که در سال مالی جاری سرمایه اسمی خود را از ۳۵۰ میلیار ریال به ۱۲۰۰ میلیارد ریال افزایش داده و به دنبال موافقت اصولی و اخذ مجوز خوراک جهت اجرای طرح GTX است.


تعداد بازدید : ۳,۲۰۲