تولید پتروشیمی شهیدتندگویان ۵۵ هزار تن افزایش یافت

تولید پتروشیمی شهیدتندگویان ۵۵ هزار تن افزایش یافت
(سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰) ۱۱:۰۳

تولید تجمعی پتروشیمی شهید تندگویان در صد روز نخست سال ۱۴۰۰، با اجرای طرح‌های پرشمار رفع موانع و گلوگاه‌های تولیدی بیش از ۵۵ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان دهم تیرماه امسال، تولید تجمعی پتروشیمی شهید تندگویان به بیش از ۳۲۰ هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بالغ بر ۵۵ هزار تن افزایش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود امسال با اجرای چند طرح رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید در واحدهای «سی‌تی‌ای» یک و ۲، واحدهای پلیمری، تعویض، نوسازی و بازسازی تعدادی از تجهیزات دوار، کمپرسورها، مبدل، دکانتر و… واحدهای فرآیندی و عملیاتی، زمینه پایداری و افزایش تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در پتروشیمی شهید تندگویان فراهم شود.

در همین حال، با اجرای یک پروژه عظیم رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید در اردیبهشت‌ماه در حالی زمینه تولید پایدار در این زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات فراهم شده که تولید تجمعی خرداد این شرکت پتروشیمی بار دیگر سه رقمی شده و از مرز ۱۰۶ هزار تن عبور کرده است.

پتروشیمی شهید تندگویان، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و راهبردی پلی‌اتیلن ترفتالات‎ (PET) ‎و اسید ترفتالیک خالص‎ (PTA) ‎در کشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف‎ PET ‎را دارد.

تعداد بازدید : ۲,۷۴۹