پیش‌بینی فروش ۴۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی جم در سال 1400

پیش‌بینی فروش ۴۰ هزار میلیارد تومانی  پتروشیمی جم در سال 1400
(یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰) ۱۰:۴۳

مدیرعامل پتروشیمی جم در جلسه سالیانه مجمع عمومی، به ارائه گزارش فعالیت هیات مدیره پتروشیمی جم در سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ پرداخت.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، محمدرضا سعیدی در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، گفت: موفقیت‌های امروز پتروشیمی جم حاصل کار دسته جمعی کارکنان این شرکت است.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۸۶ آغاز بهره‌برداری پتروشیمی جم بوده است، افزود: ترجیح مشتریان و مطلوب همه ذینفعان بودن، مسیر طی شده پتروشیمی جم از طریق نوآوری بوده و به جرات می‌توان گفت حرکت جهانی از استراتژی‌های این شرکت است.

مدیرعامل پتروشیمی جم عنوان کرد: حفاظت از محیط زیست و ارتباط موثر با مشتریان و صیانت از داشته‌های مشتریان و سهامداران از سیاست‌های این شرکت است.

سعیدی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت‌ها در حدود یک میلیون تن تولید پلیمر با ارزش 1.5 میلیارد دلار داریم، افزود: این شرکت با شرکت‌های تابعه در حدود ۳۹۰۰ نیروی انسانی دارد که ۷۰ درصد نیروهای عملیاتی بوده و ۳۰ درصد دیگر در حوزه‌های ستادی فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های جذب، توسعه عملکرد و جبران خدمت در راستای شاخص‌های منابع انسانی فعالیت‌های بسیاری انجام شده است، ادامه داد: از منظر مسئولیت‌های اجتماعی نمی‌توانیم نسبت به نیروهای منطقه بی‌تفاوت باشیم.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره پتروشیمی جم با اشاره به اینکه مبدا تحولات یادگیری است، گفت: مهارت و شایستگی‌محوری را در برنامه‌های این شرکت داریم. پتروشیمی جم بازیگر بزرگی در جهان و خاورمیانه است به گونه‌ای که ۲۲ درصد تولید اتیلن در خاورمیانه را بر عهده داریم و در بسیاری از موارد تولیدی دیگر در حوزه پتروشیمی، این شرکت در رتبه‌های اول کشور قرار دارد.

محمدرضا سعیدی ادامه داد: سال گذشته با وجود بحران‌های کرونا، تحریم و کاهش قیمت نفت، به تولید برنامه‌ای رسیدیم.

مدیرعامل پتروشیمی جم خاطرنشان کرد: در سال جاری با تولید یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن، رکورد سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و شایان ذکر است که در بسیاری از تولیدات این شرکت در سال ۱۳۹۹ افزایش تولید و بیشتر از سال قبل از آن را ثبت کرده‌ایم.

سعیدی اضافه کرد: مجموعاً در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تولید مجتمع رو به رشد بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی جم تاکید کرد: اگر تحریم‌ها برداشته شود، وضعیتی به مراتب بهتر خواهیم داشت و آماده ورود به بازارهای اروپا خواهیم شد.

محمدرضا سعیدی عنوان کرد: سال ۹۸ حدود ۴۶۳ هزار تن به ارزش ۴۱۵ میلیون دلار صادرات داشته ایم و در سال ۹۹ در حدود ۵۲۰ هزار تن و با ارزش ۴۷۶ میلیون دلار صادرات را ثبت کرده ایم.

وی بیان کرد: سال ۹۸ در حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان مجموع هزینه‌های ما بوده و بهای تمام شده شرکت از ۹۲ درصد به ۸۹.۲ درصد کاهش یافته است.

عضو هیئت مدیره پتروشیمی جم در ادامه گفت: در تمام سال‌های فعالیت پتروشیمی جم، بیشترین فروش را به ثبت رسانده‌ایم و در بین همه شرکت‌های کشور، رتبه ۲۷ را داریم و رتبه اعتباری A را کسب کرده‌ایم.

سعیدی یادآور شد: شرکت پتروشیمی جم یکی از بازیگران اصلی مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه است و در این راستا پیشنهاد دادیم که با همکاری تمام پتروشیمی‌های منطقه، سالانه به تعدادی از افراد منطقه بورسیه تحصیلی داده و آن‌ها را حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دیگر از اهداف ما، تاسیس مرکز نوآوری در منطقه است، ادامه داد: سود خالص مجموعه از ۳۷ درصد در سال ۹۸ به ۵۴ درصد در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با بیان اینکه استراتژی‌های مختلفی در حوزه ورود و ماندگاری در بازارهای جهانی را در شرکت پتروشیمی جم دنبال می‌کنیم، ادامه داد: امسال دقیقا جایی است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید و تحقق شعار سال، مشکلات را با کمک تمامی دستگاه‌های مربوطه، حل کنیم.

سعیدی تصریح کرد: امید است که در سال‌ جاری به فروش ۴۰ هزار میلیارد تومان در جم دست پیدا کنیم.

پاسخگویی هیات رئیسه مجمع پتروشیمی جم به سهامداران

در جریان نشست مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی جم، سهامداران حقیقی و حقوقی، پرسش‌هایی را از مدیرعامل و اعضای هیات رئیسه حاضر در مجمع در خصوص مسائل پیرامون عملکردی شرکت پتروشیمی جم داشتند که توسط اعضای هیات رئیسه پاسخ داده شد.

ناظران، رئیس مجمع، مدیر عامل پتروشیمی جم و سهامداران حقوقی و حقیقی نیز مباحثی را در خصوص شرایط عملکردی شرکت پتروشیمی جم مطرح و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی جم، امروز با حضور بیش از ۹۲ درصدی سهامداران حقوقی و برخی از سهامداران حقیقی به صورت حضوری و با حضور حجت‌‌الله میرزایی، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل این شرکت، اعضای هیات رئیسه مجمع، مدیران این شرکت، نمایندگان سازمان‌ بورس و سازمان حسابرسی و سهامداران حقوقی و حقیقی پتروشیمی جم در محل مجموعه تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

تعداد بازدید : ۳,۴۸۳