مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا

واحد پارازایلین تا اواخر امسال وارد مرحله راه‌اندازی می شود

واحد پارازایلین تا اواخر امسال وارد مرحله راه‌اندازی می شود
(سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰) ۱۰:۰۵

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت اشاره و گفت: بازسازی واحد پارازایلین نیز تا اواخر امسال وارد مرحله پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی خواهد شد و مخزن TK-2001C نیز در مراحل پایانی است و تا دو ماه آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش نیپنا، محمد احمدزاده امروز (دوشنبه، هفتم تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ارائه گزارش عملکرد شرکت و اقدام‌های در حال اجرا اظهار کرد: فروش محصولات این مجتمع پارسال ۲۵ درصد افزایش داشت که پنج درصد آن به‌دلیل افزایش تولید و ۲۰ درصد به‌دنبال فروش محصولات سال ۹۸ بوده و این شرکت در سال ۹۹ هیچ محصول فروش‌نرفته‌ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه سود این شرکت سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ سه برابر شد، افزود: صادرات زمینی این شرکت نیز پارسال حدود چهار برابر شد و از آنجا که صادرات زمینی هزینه لجستیک کمتری دارد، بنابراین افزایش درآمد برای شرکت نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا بنزن را یکی از محصولات سودآور برای شرکت و نیاز داخل اعلام کرد و گفت: تولید این محصول نیز پارسال در این شرکت افزایش یافت.

احمدزاده به بهره‌برداری از طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی‌سینا اشاره کرد و افزود: این واحد الباقی محصول برش سبک را که واحدهای متقاضای مصرف نکنند به محصولات صادراتی تبدیل می‌کند. این واحد حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد سبب افزایش تولید و سودآوری شرکت می‌شود و درآمد ارزی برای شرکت خواهد داشت.

وی با تأکید بر تأمین خوراک حداکثری برای تولید براساس ظرفیت و به‌کارگیری خوراک‌هایی برای تولید محصولات با ارزش‌تر اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ظرفیت تولید به‌طور کامل محقق شد و تلاش می‌شود پس از این نیز تولید افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت اشاره و تصریح کرد: واحد شیرین‌سازی برش سبک به‌تازگی به بهره‌برداری رسمی رسید. بازسازی واحد پارازایلین نیز تا اواخر امسال وارد مرحله پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی خواهد شد و مخزن TK-2001C نیز در مراحل پایانی است و تا دو ماه آینده عملیاتی می‌شود.

احمدزاده به ۲۵ درصد افزایش تولید محصولات این مجتمع در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم امسال، راهبرد و طرح‌های توسعه‌ای برای سه سال آینده با محصولات برش سنگین و بنزن به‌منظور ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی تدوین می‌شود.

تعداد بازدید : ۳,۸۹۲