در مسیر توسعه تهاجمی و هوشمندانه صنعت پتروشیمی

بهزاد محمدی: از حضور راهبردی و بلندمدت تامین کنندگان و سازندگان داخلی در طرح های پتروشیمی حمایت می کنیم

بهزاد محمدی: از حضور راهبردی و بلندمدت تامین کنندگان و سازندگان داخلی در طرح های پتروشیمی حمایت می کنیم
(سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰) ۱۰:۰۸

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشمی در جریان بازدید از یک مجموعه تامین کننده کمپرسورهای صنعت نفت، گفت: در مسیر توسعه تهاجمی و هوشمندانه صنعت پتروشیمی با نگاهی راهبردی و بلند مدت از حضور شرکت ها و سازندگان داخلی در طرح های پتروشیمی استقبال و حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بخش های مختلف شرکت توربو کمپرسور نفت(OTC) بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت کمپرسور ها و نیز توربین های در حال ساخت در این مجموعه قرار گرفت.

 بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تقدیر از تلاش ها و دستاوردهای ارزشمند کسب شده در مسیر بومی سازی و ساخت کمپرسورها و توربین های مورد نیاز صنعت نفت اظهارکرد: این مجموعه تولیدی در کلاسی جهانی فعالیت می کند و هیچ چیز از رقبای اروپایی و آسیایی خود کمتر ندارد و یکپارچگی و مدیریت این شرکت ایرانی قابل ستایش است.

محمدی با بیان این که توجه به تخصص، دانش و نوآوری، منجر به پیشرفت در شرکت توربو کمپرسور نفت شده است گفت: در مجموعه صنعت نفت شرکت ها از این شرکت رضایت دارند و این مجموعه بزرگ می تواند در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی نیز حضور موثرتری داشته باشد.

دعوت از مشارکت سازندگان داخلی در احداث طرح های پتروشیمی

محمدی اظهارکرد: در حال حاضر 50 طرح پتروشیمی در حال ساخت است و این فرصتی مناسب برای حضور سازندگان داخلی به شمار می رود تا با نگاهی راهبردی و بلند مدت در روند توسعه این صنعت مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در سال 1404 درآمد صنعت پتروشیمی به 37 میلیارد دلار خواهد رسید و سروسامان گرفتن طرح های راهبردی و هوشمند صنعت که شامل طرح های خوراک ترکیبی، تولید پروپیلن و نیز طرح های پیشران است منجر به تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی خواهد شد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: با اتخاذ استراتژی های بلند مدت، می توان با اهمیت شمردن مشتری مداری و خدمات پس از فروش، در بازارهای متنوعی وارد شد.

وی با بیان این که پایه ریزی و استفاده از تجارب شرکت های صاحب نام بین المللی با نگاه به آینده، سبب شده است که قسمت قابل توجهی از نیازهای صنعت نفت از طریق شرکای داخلی نظیر شرکت OTC  تامین شود گفت: حرکت های توسعه ای در گروه OTC بسیار هوشمندانه است و ناشی از ثبات مدیریتی درآن است و این شرکت می تواند با همین راهبرد و با حرکت به سمت تولید کمپرسورهای فرایندی حضور خود را در صنعت پتروشیمی افزایش دهد.

تعداد بازدید : ۴,۲۰۰