منطقه ویژه انرژی بر پارسیان هاب جدید توسعه صنعت پتروشیمی

منطقه ویژه انرژی بر پارسیان هاب جدید توسعه صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰) ۲۱:۰۸

مدیران عامل دو شرکت توسعه ای NPC و ایمیدرو بر توسعه منطقه ویژه انرژی بر پارسیان با احداث واحد های پتروشیمی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وجیه اله جعفری معاون وزارت صنعت ، معدت و تجارت و مدیرعامل شرکت توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ظهر امروز از زیرساخت ها، بندر و نیز طرح پتروشیمی سروش انرژی پایدار بازدید کردند و در جریان آخرین فعالیت های جاری قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، بهزاد محمدی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با تشکر از ایمیدرو برای تامین زیرساخت های این منطفه اظهارکرد: ایمیدرو برای ساخت این منطقه سرمایه گذاری مناسبی انجام داده و زحمات بسیاری کشیده است و بزودی منطقه پارسیان به هاب جدید صنعت پتروشیمی تبدیل خواهد شد و تلاش داریم تا خوراک های متنوع را به سمت این منطقه سوق دهیم.

وی افزود: 20 میلیون متر مکعب گاز به این منطقه اختصاص داده شده است و انتقال سایر خوراک ها برای این منطقه در دست برنامه ریزی است  و افزون بر خوراک های نفت و گاز، انتقال محصولات پایه منطقه پتروشیمی عسلویه به عنوان خوراک نیز در حال مطالعه و برنامه ریزی است.

محمدی ادامه داد: 2200 هکتار به توسعه پتروشیمی در این منطقه اختصاص یافته است و  توسعه طرح های پتروشیمی به رونق و اشتغال در منطقه کمک خواهد کرد و در حال حاضر در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجوز های مختلفی برای حضور پتروشیمی ها در منطقه پارسیان صار شده و از این جمله می‌توان به طرح سروش انرژی پایدار که یک طرح است GTX اشاره کرد.

آمادگی بندر پارسیان برای صادرات محصولات پتروشیمی

جعفری معاون وزارت صمت نیز با اشاره به این که بندر ویژه صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان سال به بهره برداری می رسد گفت: منطقه پارسیان در رشد آینده اقتصادی کشور موثر است و بر همین اساس بخش های زیر ساختی با شتاب در حال ساخت و تکمیل است.

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی همکاری و تعامل خوبی وجود دارد و سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است و چند سرمایه گذار مستقر شده اند و امید است که شاهد رشد سرمایه گذاری در این منطقه باشیم. در بندر منطقه 19 اسکله داریم که اسکله 5 به بهره برداری رسیده است و اسکله های 7 و 8 به پتروشیمی ها اختصاص دارد می توانند بر روند صادرات پتروشیمی یا واردات تجهیزات پتروشیمی موثر باشند.

جعفری تصریح کرد: اسکله های 7 و 8 تا پایان شهریور ماه به بهره براری خواهند رسید. و تامین مالی پروژه صورت گرفته است .

تعداد بازدید : ۴,۱۴۹