معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

هم اکنون 50 طرح پتروشیمی با پیشرفت متوسط 40 درصد در دست اجرا است

هم اکنون 50 طرح پتروشیمی با پیشرفت متوسط 40 درصد در دست اجرا است
(چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰) ۱۸:۳۹

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در حال حاضر در صنعت پتروشیمی کشور 50 طرح با پیشرفت متوسط حدود 40 درصد در دست اجرا است که با بهره برداری از این طرح ها ظرفیت صنعت پتروشیمی از ۹۰ میلیون تن فعلی، به 135 میلیون تن در سال ۱۴۰۴ افزایش خواهد یافت.

به گزارش نیپنا؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان بازدید از طرح ها و مجتمع های مستقر در منطقه عسلویه، با ابراز خرسندی از روند پر شتاب اجرای طرح های پتروشیمی در کشور، اظهار کرد: امیدواریم از یکی دو ماه آینده  بهره برداری از   10 طرح باقیمانده جهش دوم با پیشرفت فیزیکی متوسط  ۸۵ درصد، آغاز گردد و تا خرداد سال آینده  ظرفیت صنعت پتروشیمی به 100میلیون تن افزایش یابد.

وی تاکید کرد: همزمان، اجرای 40 طرح پتروشیمی در قالب برنامه جهش سوم در دست اجراست که پیشرفت فیزیکی متوسط این طرح ها 34  درصد است که انشااله این طرح ها نیز تا پایان سال 1404 به بهره برداری می رسند.

 

با تحقق جهش سوم20 محصول جدید در صنعت پتروشیمی تولید می شود

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد با اجرای طرح های پیشران نیز تولید محصولات جدید ، متنوع و متناسب بانیاز صنایع پایین دست پتروشیمی هدف گیری شده اند.

وی با بیان اینکه، آنچه که در جریان عملیاتی شدن طرح های پتروشیمی در حال اتفاق است، روندی پویا و رو به جلو درصنعت است، به بازدید میدانی از شرکت پلیمر آریاساسول در جریان این سفر اشاره کرد و گفت: یکی از مجتمع های فعال و پیشرو در منطقه عسلویه، مجتمع پلیمر آریاساسول است، که این شرکت ضمن بکارگیری سیستم های مدرن ، مقدمات تامین خوراک طرح  EPDM را در برنامه راهبردی خود دارد.

بهزاد محمدی در ادامه تاکید کرد: همزمان با روند پر شتاب اجرای طرح های پتروشیمی، لازم است ظرفیت اسکله ها و بنادر صادراتی محصولات نیز متناسب با افزایش ظرفیت طرح ها افزایش یابد، یکی از برنامه های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نوسازی و بازسازی اسکله ها ، بنادر و زیر ساخت های مربوطه است.

تعداد بازدید : ۳,۲۲۸