امارات تأسیسات آمونیاک سبز می‌سازد

امارات تأسیسات آمونیاک سبز می‌سازد
(چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) ۱۲:۰۳

امارات متحده عربی همسو با حرکت در مسیر توسعه انرژی‌های پاک، تأسیسات آمونیاک سبز به ارزش یک میلیارد دلارمی‌سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلتس، امارت ابوظبی امارات متحده عربی یا منطقه صنعتی خلیفه ابوظبی (KIZAD) از برنامه خود برای ساخت تاسیسات آمونیاک سبز به ارزش یک میلیارد دلار در این منطقه آزاد با هدف عرضه به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد، این در حالی است که سومین تولید کننده بزرگ نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نظر دارد سرمایه گذاری‌ها را در زمینه انرژی‌های پاک افزایش می دهد.

منطقه صنعتی خلیفه ابوظبی 25 ماه مه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هلیوس اینداستری (Helios Industry)، یک شرکت خصوصی تولیدکننده وسایل نقلیه، برای توسعه تأسیسات آمونیاک سبز و تولید سالانه 200 هزار تن از این محصول طی دو مرحله سرمایه‌گذاری می‌کند .

برق تاسیسات تولید آمونیاک سبز که 40 هزار تن هیدروژن خوراک به آن اختصاص داده می‌شود، توسط نیروگاه خورشیدی 800 مگاواتی تأمین خواهد شد..

منطقه صنعتی خلیفه ابوظبی که یکی از بنادر دولتی ابوظبی است، به زمان آغاز اجرا و بهره‌برداری این طرح اشاره‌ای نکرد.

امارات متحده عربی در حال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف هیدروژنی است در حالی که این کشور حاشیه خلیج فارس تلاش می‌کند تقاضای روزافزون جهانی برای محصولات انرژی سبز را تأمین کند زیرا روند انتقال انرژی در حال شتاب‌گیری است.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) نیز قصد دارد یک مرکز آمونیاک آبی بسازد زیرا به نظر می‌رسد این شرکت به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده انرژی امارات در تولید هیدروژن پیشرو باشد.
ادنوک بدون اشاره‌ای به هزینه اجرای این طرح اعلام کرد: تأسیسات آمونیاک آبی که در قطب صنعتی الروویس ابوظبی ساخته می‌شود، دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن خواهد بود.
پیش‌بینی می‌شود این تاسیسات در سال 2025 به مرحله تولید برسد.

آمونیاک آبی از نیتروژن و هیدروژن آبی تولید می‌شود که مواد اولیه آن گاز طبیعی است د و محصول جانبی دی‌اکسید کربن حاصل از تولید هیدروژن گرفته و ذخیره می‌شود.

تعداد بازدید : ۳,۷۰۵