آغاز صادرات محصولات پتروشیمی مسجدسلیمان در هفته های آتی

آغاز صادرات محصولات پتروشیمی مسجدسلیمان در هفته های آتی
(پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۲:۴۵

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از عقد قرارداد صادرات محصولات پتروشیمی مسجدسلیمان و آغاز صادرات در هفته‌های پیش رو خبر داد.

به گزارش نیپنا اکبر افتخاری، امروز (پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در آیین بهره‌برداری از طرح پتروشیمی مسجدسلیمان با اشاره به اینکه این طرح در شمال استان خوزستان واقع شده که یکی از محروم‌ترین مناطق استان به‌ویژه مسجدسلیمان است، اظهار کرد: با اجرای این طرح برای نزدیک ۴ هزار نفر در دوران ساخت و ۱۵۰۰ نفر در دوران بهره‌برداری اشتغال ایجاد شده است که پس از اکتشاف نفت، طرح دیگری در این سطح در این منطقه اجرا نشده بوده است.

وی به تولید یک میلیون و ۷۶ هزار تن اوره در پتروشیمی مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: قراداد صادرات ۵۰۰ هزار تن محصولات این شرکت نهایی شده و از یکی دو هفته آینده صادرات این محصول آغاز می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حجم سرمایه‌گذاری در طرح پتروشیمی مسجدسلیمان را ۸۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود سالانه ۲۶۸ میلیون دلار ارزآوری از این محل داشته باشیم.

افتخاری، فناوری مناسب و روند مطلوب اجرای طرح پتروشیمی مسجدسلیمان را حاصل همکاری سه‌جانبه میان شرکت ووهان چین به عنوان پیمانکار، بخش خصوصی به عنوان شریک، صندوق بازنشستگی کشوری و مهندسان توانمند داخلی در دوران کرونا دانست.

امروز (پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) با افتتاح سه طرح پتروشیمی سبلان، مسجدسلیمان و اکسیر حلال عسلویه، پرونده بهره‌برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی در یک سال که از سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده بود، بسته و تعهد افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی نیز به‌طور کامل محقق می‌شود.
تعداد بازدید : ۲,۷۸۴