یک طرح دیگر سبد جهش دوم صنعت پتروشیمی آماده افتتاح شد:

بهره برداری رسمی از نخستین پتروشیمی در زادگاه صنعت نفت ایران

بهره برداری رسمی از نخستین پتروشیمی در زادگاه صنعت نفت ایران
(پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۰:۱۴

واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی مسجد سلیمان با هدف توسعه متوازن منطقه و اشتغالزایی تا ساعتی دیگر افتتاح می شود.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به استقبال مردم بومی از افتتاح این پروژه، گفت: در این مجتمع روزانه 1073 هزار تن اوره و 680 هزار تن آمونیاک در سال تولید می شود.

یوسف داودی با اشاره به این که ظرف مدت پنج سال و با سرمایه گذاری 850 میلیون دلار، واحد اوره و آمونیاک مسجد سلیمان به بهره برداری رسیده و تا ساعتی دیگر افتتاح می شود، اظهار کرد: این پروژه سالانه 289 میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه 1500 نفر به طور مستقیم در مجتمع مسجد سلیمان و در واحد تولید اوره و آمونیاک مشغول به کار هستند، گفت: حمل و نقل این بار نیز اشتغالزایی دارد و باعث رونق در منطقه می شود. همچنین بهره برداری و فعالیت پتروشیمی مسجد سلیمان باعث ارتقای سطح کیفی جاده ها، فرودگاه و معیشت مردم بومی، می شود.

به گزارش نیپنا، طرح اوره وآمونیاک مسجد سلیمان در اسفند 1393 با هدف تولید 660 هزار تن در سال آمونیاک و1073 هزار تن در سال اوره با مصرف 861 میلیون متر مکعب گاز طبیعی درسال بعنوان خوراک ، در استان خوزستان شروع به کار کرد.

شرکت "کازاله" سوئیس تامین کننده دانش فنی واحد آمونیاک و شرکت "تویو" ژاپن تامین کننده دانش فنی واحد اوره بوده و "ووهان" چین فعالیتهای مهندسی تفصیلی، تدارکات و ساخت و نصب پروژه را برعهده دارد.

بر اساس این گزارش ، شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با هدف توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه شمال خوزستان تشکیل شد. پتروشیمی مسجد سلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

از نظر موقعیت جغرافیایی منطقه از طریق بندر امام خمینی به آب های آزاد بین المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

تعداد بازدید : ۳,۱۱۳