استفاده از فناوری آمونیاک سبز برای تولید کود شیمیایی

استفاده از فناوری آمونیاک سبز برای تولید کود شیمیایی
(سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۲:۵۴

گروه فناوری هلندی استامیکربن برای تولید کود شیمیایی از فناوری آمونیاک سبز استفاده می‌کند.

به گزارش نیپنا به نقل ازپایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، گروه فناوری هلندی استامیکربن روز دوشنبه (27 اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که استفاده از فرآیند جدید تولید آمونیاک سبز راه را برای تولید پایدار کود هموار می‌کند.

فناوری آمونیاک سبز استامیکربن برای کربن‌زدایی از فرآیند تولید آمونیاک، به جای سوخت‌های فسیلی به منابع تجدیدپذیر مانند خورشید، باد و هیدروژن از آب متکی است.

استامیکربن از زیرمجموعه‌های بخش نوآوری و صدور مجوز از گروه مری تکنی‌مونت (Maire Tecnimont) ایتالیا، یک توافقنامه همکاری انحصاری با ری‌بایت (Raybite) مستقر در آرژانتین را برای تجاری‌سازی بسته فناوری آمونیاک در مقیاس کوچک امضا کرد.

این همکاری بدان معناست که استامیکربن به ارائه دهنده دانش فنی واحدهای کوچک مقیاس تولید آمونیاک سبز بدل شده است که امکان واحدهای کوچک مقیاس اوره و اسید نیتریک تک فشار را برای تولید کودهای شیمیایی سبز فراهم می‌کند.

پژمان جاودان، مدیر عامل استامیکرین در این باره گفت: فناوری آمونیاک سبز در مرکز برنامه نوآوری و چشم انداز آینده این شرکت قرار دارد.

وی افزود: جهان خواستار اقدام سریع در زمینه تغییرات آب و هوایی با هدف کاهش انتشار دی‌اکسید کربن است.

فناوری جدید آمونیاک سبز (Green Stammy Green Technology) روند روشنی را برای تولید کود سبز از عناصر طبیعت ترسیم می کند.

جاودان گفت: جهشی قابل‌توجه و رو به جلو برای پایداری در صنعت تولید کود شیمیایی است و در عین حال فرصت‌های هیجان انگیزی را برای همکاری بین بازارهای کود شیمیایی و انرژی فراهم می‌کند.

تعداد بازدید : ۳,۰۴۰