کاهش789 واحدی شاخص بورس تهران

کاهش789 واحدی شاخص بورس تهران
(یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۳:۳۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز 789واحد کاهش یافت.

به گزارش نیپنا بورس اوراق بهادار تهران روز جاری رشد شاخص را رقم نزد و در پایان معاملات شاخص کل با عقب‌نشینی 789 واحد به رقم یک میلیون 188 هزار و 804 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن 4هزار و 204 واحد کاهش یافته و به رقم 410 هزار و 703 واحد رسید وارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 749 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس بیش از 5.2 میلیارد سهام حق‌‌تقدم و اوراق مالی در قالب 425 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 490 میلیارد تومان داد و ستد کردند و اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 1310 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گرا امروز در دو بازار بیش از 4 هزار و 801 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

تمام شاخص‌های بورس قرمز بودند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی 0.7 درصد کاهش یافتند و شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن یک درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور 0.24 درصد کاهش یافت.شاخص بازار اول بورس 0.2 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.12 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرملو، ایران‌خودرو، سایپا و اوپال کانی پارس به ترتیب بیشتری اثر مثبت در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه و ملی مس بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با رشد 11 واحد به رقم 17 هزار و 667 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 193 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 853 میلیون ورق بهادار در قالب 133 هزار نوبت معامله و به ارزش 1309 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، فولاد ارفع و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد ذوب‌آهن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل ذغال‌سنگ طبس، گسترش صنایع روی ایرانیان، پلیمر آریاساسول، توسعه و عمران استان کرمان، ذوب روی اصفهان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و ذوب‌آهن اصفهان بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۲,۵۵۲