معاون مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه :

اسکله های 1و 7 ماهشهر فعالیت های صادراتی خود را از سر می گیرند

اسکله های 1و 7 ماهشهر فعالیت های صادراتی خود را از سر می گیرند
(یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۲:۱۱

همزمان با اجرای عملیات ترمیم، بازسازی و افزایش ظرفیت بارگیری اسکله های ماهشهر، دو اسکله یک و هفت تا شهریور 1400فعالیت های صادراتی خود را از سر گیرند.

احمد شکری معاون مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: ترمیم، بازسازی و افزایش ظرفیت بارگیری اسکله های ماهشهر در حال انجام است و در حال حاضر از تعداد 7 اسکله بندر ماهشهر، دو اسکله یک و هفت در دست بازسازی است .

شکری افزود: با افزایش ظرفیت بارگیری کشتی های صادراتی، پیش بینی می شود دو اسکله یک و هفت تا شهریور 1400فعالیت های صادراتی خود را از سر گیرند.

وی با بیان این که در حال حاضر، پیشرفت کار نزدیک به 60 درصد است، گفت: پروژه تعمیر و بازسازی اسکله های ماهشهر از تاثیرگذارترین پروژه های در دست اجرا در صنعت پتروشیمی است که نقش ویژه ای در روند تداوم فعالیت های تولیدی و حضور در بازارهای صادراتی شرکت پتروشیمی مستقر در منطقه را دارد.

شکری ادامه داد: فرایند صادرات شرکت های صنعت پتروشیمی به عنوان تامین کننده اصلی منابع ارزی اقتصاد کشور، از طریق بنادر و اسکله های مستقر در ماهشهر و عسلویه انجام می گیرد و حدود نیمی از صادرات صنعت پتروشیمی از طریق اسکله ها انجام می شودو درآمدهای ارزی کشور از مسیر اسکله ها افزایش یابد.

معاون مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه افزود: قدمت اسکله ها در حدود 50 سال است و اکنون با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تمام تجهیزات روی عرشه نوسازی و سیتسم های کنترل نیز به روز رسانی می شوند، که این امر امکان افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی ها، بارگیری و تخلیه نیز افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شرکت های پتروشیمی، ظرفیت تولید شرکت های پتروشیمی در منطقه ماهشهر به تدریج در حال افزایش است، ضرورت داشت که اسکله های صادراتی بازسازی و افزایش ظرفیت داشته باشند.

تعداد بازدید : ۳,۲۱۵