جلسه آغاز قرارداد طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب برگزار شد:

تببین راهبردهای NPC در اجرای طرح اسلام آباد غرب

تببین راهبردهای NPC در اجرای طرح اسلام آباد غرب
(شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۸:۳۰

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر نظارت دقیق و راهبردی بر نحوه ساخت طرح GTPP طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز شنبه(25 اردیبهشت ماه) در جلسه آغاز قرارداد EPCC طرح GTPP مجتمع پتروشیمی اسلام آباد غرب که با حضور مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پیمانکاران طرح برگزار شد اظهارکرد: جلسه امروز جلسه ای مهم است، کارفرما و پیمانکار به عنوان تیم راهبری و اجرا در کنار هم قرار دارند و فقط نقش های آنها متفاوت است و به عنوان یک تیم و در کنار هم فعالیت خواهند کرد و در راستای اهداف پروژه گام برمی دارند.

وی درباره ویژگی های طرح اسلام آباد غرب بیان کرد: طرح اسلام آباد غرب پس از اخذ مجوزهای لازم نخستین طرحی است که پس از خصوصی سازی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ساخته می شود و امید است که فعالیت ها  بر اساس برنامه پیش رفته و به نتیجه برسد.

محمدی با بیان این که این طرح مهم و ملی با هدف تولید پروپیلن با استفاده از گاز طبیعی در دسترس برای نخستین بار در کشور ساخته خواهد شد تصریح کرد: در سال های گذشته مجوزهای متعددی صادر شده بود که به دلیل نبود دانش فنی به مرحله اجرا نرسید اما اکنون با دانش فنی بومی طرح اسلام آباد غرب عملیاتی می شود.

وی با تاکید برحمایت NPC از این طرح و تامین مالی پروژه خطاب به پیمانکاران گفت: با یک برنامه ریزی دقیق فعالیت های اجرایی خود را با جدیت انجام دهید و ازامروز که این طرح کلید می خورد ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در فضای مطالبه گری هستیم و همکاری دو طرفه سبب خواهد شد تا پروژه در زمان خود به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: منطقه اسلام آباد غرب دارای شرایط ویژه ای است و در راستای آمایش سرزمین و در منطقه ای محروم این طرح اجرا خواهد شد که این امردارای اهمیت ویژه است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

لزوم توجه به مدیریت زمان وریسک در اجرای طرح اسلام آباد غرب

امیر وکیل زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جلسه اظهارکرد: این طرح برای NPC دارای اهمیت است و طرح است که پیشتر اجرا نشده است بنا بر این 3 عامل شناسایی ذینفعان و تاثیر آن روی پروژه و رضایت کارفرما، مدیریت زمان در برنامه ریزی ها و همچنین مدیریت ریسک باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

اتحاد صنعت و پژوهش با اجرایی شده طرح اسلام آباد غرب

علی پژوهان مدیرعامل شرکت پزوهش و فناوری پتروشیمی نیز در جلسه آغاز قرارداد EPCC طرح GTPP مجتمع پتروشیمی طرح اسلام آباد غرب گفت: خود را متعهد می دانیم که با دتمام توان از این طرح ملی حمایت کنیم و خوشبختانه اکنون می توان گفت که اتحاد صنعت و پژوهش با اجرایی شده طرح اسلام آباد غرب تحقق یافت.

وی افزود: دانش فنی این طرح از سوی شرکت پزوهش و فناوری پتروشیمی تامین می شود و این سنگین ترین سرمایه گذاری کارفما است که روی تکنولوژی بومی انجام شده است و شروع اعتماد صنعت به به دشرکت پژوهش و فناوری است.

معرفی تیم کارفرما ، تشریح فرآیند انتخاب مشارکت طرح و ساخت بینا و صنعتی و مهندسی استیم و برنامه شروع زود هنگام

سید عبدالعظیم پلاسعیدی مجری طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب نیز در این جلسه ضمن معرفی مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تیم کارفرما ، فرآیند برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار مهندسی ،خرید ، ساخت نصب و راه اندازی طرح تولید پروپیلن از گاز طبیعی را تشریح کرد و به اهم اقدامات انجام شده تا انعقاد قرارداد با مشارکت شرکت طرح و ساخت بینا و شرکت صنعتی و مهندسی استیم اشاره کرد.

وی افزود: بلافاصله پس از امضای قرارداد ، زمین طرح را که بدون تاخیر و مطابق برنامه زمانبندی ، به کد رسیده است تحویل مشارکت گردیده است و هیچگونه معارضی برای شروع عملیات اجرائی وجود ندارد.

پلاسعیدی ادامه داد : جهت آغاز سریع عملیات اجرائی در سایت ، Early work یا فعالیتهای شروع زود هنگام تعریف گردیده است و علاوه بر پیشبرد فعالیتهای مهندسی و خرید تجهیزات دیر تحویل ، جبهه های کاری بصورت زود هنگام در سایت تعریف شده تا بلافاصله بعد از تجهیز کارگاه مشارکت ، عملیات اجرائی فعال شود . وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت برنامه زمانبندی طرح از مشارکت خواست تا نسبت به برنامه زمانبندی متعهد باشند .

به گزارش نیپنا ، عملیات اجرایی احداث طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به عنوان نخستین طرح تولید پلی‌پروپیلن از گازطبیعی در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن محصول نهایی پلی‌پروپیلن با فرمان معاون اول رئیس جمهوری 18 بهمن ماه آغاز شد.

طرح ۵۴۵ میلیون دلاری GTPP اسلام‌آباد غرب با هدف اجرای طرح‌های زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی، در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که برای ۴۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دوران ساخت اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۲,۹۲۸