رشد 5570 واحدی شاخص بورس تهران

رشد 5570 واحدی شاخص بورس تهران
(دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۳:۵۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 5573 واحد روبرو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران روز جاری رشد شاخص را رقم زد و در پایان معاملات با افزایش 5573 واحد به رقم یک میلیون و 157 هزار و 469 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 2329 واحد به رقم 418 هزار و 488 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 630 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 9.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 404 هزار فقره معامله و به ارزش 4507 میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 12 هزار و 488 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم، ارزش معاملات دو بازار به 17 هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 48 صدم درصد رشد کرد و اما این دو شاخص با معیار هموزن 55 صدم درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور، 42 صدم درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول بورس 65 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 28 صدم درصد تقویت شد و امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، شستا، پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر و فولاد خوزستان بیشترین اثر تقویتی بر شاخص بورس را داشتند و نماد گروه مپنا بیشترین اثر کاهشی بر شاخص را داشت.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 38 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 268 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 169 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 793 میلیون سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 83 هزار نوبت معامله و به ارزش 12 هزار و 488 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای آریاساسول، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان، نیروی برق دماوند و صبا تأمین بیشترین اثر تقویتی بر روی شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای سنگ آهن گهر زمین و دارویی رهاورد تأمین بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را بازی کردند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، ملی مس ایران، سایپا، شستا، فولاد مبارکه و معدنی اوپال کانی پارس بودند و نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، پلیمر آریا ساسول، نیروی برق دماوند، پتروشیمی تندگویان، برق پیوند گستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان و صبا تأمین بودند.

تعداد بازدید : ۲,۵۸۱