در کارگروه تخصصی توانمندسازی جامعه محلی در ماهشهر بیان شد:

استفاده پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر از توان بومی در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی

استفاده پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر از توان بومی در راستای  تحقق مسئولیت اجتماعی
(چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۶:۱۷

مدیر برند، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس گفت: توسعه پایدار منطقه ماهشهر و توانمندسازی همه جانبه مردم این مناطق، محور فعالیت‌های هلدینگ خلیج فارس در مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش نیپنا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر، صبح امروز دومین جلسه کارگروه تخصصی توانمندسازی جامعه محلی با حضور مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران روابط عمومی، بازرگانی، خدمات و خودکفایی شرکت‌های تابع هلدینگ در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، در سالن همایش شرکت فجر انرژی خلیج فارس برگزار شد.

جواد گلی در ابتدای این نشست اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی همه مدیران صنعت پتروشیمی مسئولیت اجتماعی است؛ ما بسیار خوشحال هستیم که در این دوره از مدیریت هلدینگ خلیج فارس، مسئولیت اجتماعی ساماندهی دوباره شده و اقدامات آن موجب خرسندسازی در شهرستان بندرماهشهر شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی در شهرستان بندرماهشهر و بندر امام به عنوان الگو برای عسلویه و دیگر مناطق در نظر گرفته شده، افزود: در دوره طولانی فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت نفت، موضوع مسئولیت اجتماعی به صورت فعلی دارای اسناد بالادستی، برنامه، مطالعات راهبردی و سازمان اجرایی نبوده و موجب خوشنودی است که این بخش اکنون پایه‌گذاری شده و به صورت مستقل، دارای مدیریت وظیفه‌ای و سند راهبردی شده است.

مدیر برند، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی، دیگر در هلدینگ خلیج فارس محدود به کارهای عام المنفعه و ساده و کمک‌های مقطعی به نهادهای حمایت‌پذیر نیست، بیان کرد: اکنون توسعه پایدار منطقه و توانمندسازی همه جانبه مردم این مناطق، بخش اصلی اقدامات مسئولیت اجتماعی بوده و در این زمینه کمیته مسئولیت اجتماعی با حضور مدیران عامل شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس تشکیل شده است.

وی گفت: اکنون برای ایجاد اشتغال از مدل رایج نیاز جوانان به جذب در شرکت‌ها خارج شده و برای توانمندسازی کارگاه‌های تولیدی و حمایت آن‌ها برای ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه برنامه داریم و پتروشیمی‌های منطقه، باید علی رغم همه موانع و دشواری‌ها با خرید از منطقه نیازهای (کالا و خدمات) خود را از شهرستان بندرماهشهر تامین کنند.

گلی با اشاره به اینکه فرماندار شهرستان بندرماهشهر اقدامات سازمان یافته هلدینگ خلیج فارس در سطح منطقه را قابل تقدیر می‌داند و طی نامه‌ای، تمام ادارات و نهادها را ملزم به همکاری و معرفی واحد‌های تولیدی برای حضور در نمایشگاه کرده است، تصریح کرد: در نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه باید همه واحد‌های تولیدی شهرستان حضور داشته و هیچ واحدی از قلم نیافتد. همه مدیران از اکنون باید به سمت آماده‌سازی تفاهمنامه‌های خود با شرکت‌های محلی بروند تا در روزهای برگزاری نمایشگاه این تفاهم نامه‌ها منعقد شوند.

وی عنوان کرد: مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تاکید بر استفاده کامل از خدمات شرکت‌ها و واحدهای مناطق همجوار داشته و موانع احتمالی موجود در کمیسیون و آیین نامه معاملات شرکت‌های منطقه نیز بررسی و مرتفع خواهد شد.

وی گفت: ما باید با شناسایی نیاز خود بتوانیم آن را از سطح شرکت‌های منطقه شهرستان بندرماهشهر تامین کنیم.

 مدیر برند، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: ما در کنار این نمایشگاه ستاد خبری فعال خواهیم داشت تا همه رسانه‌های شهرستان بندرماهشهر اخبار این نمایشگاه را پوشش دهند؛ پیش از آغاز نمایشگاه نیز نشست خبری برای تشریح این نمایشگاه برگزار خواهد شد، نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه فرصت خوبی برای رسانه‌های بندرماهشهر است تا این کارگاه‌های تولیدی را معرفی کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه در این نمایشگاه سرپرستی ۴ بانک اصلی کشور در استان خوزستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم تجربه بسیار خوب نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در بندرماهشهر تکرار شده و ما بتوانیم با برگزاری این نمایشگاه، کارگاه‌ها و جوانان بندرماهشهری را توانمند کنیم؛ امیدواریم شرایط کرونایی نیز اجازه برگزاری مطلوب این نمایشگاه را به ما بدهد و پر واضح است، در صورتی که شرایط فراهم نشود مجبور هستیم این نمایشگاه را با اندکی تاخیر برگزار کنیم.

تعداد بازدید : ۲,۸۲۶