طرح‌ تولید 9 محصول پتروشیمی زیست‌پایه در کره‌جنوبی آماده بهره برداری شد

طرح‌ تولید 9 محصول پتروشیمی زیست‌پایه در کره‌جنوبی آماده بهره برداری شد
(دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۰:۰۳

شرکت پتروشیمی ال‌جی کم کره‌جنوبی از ماه ژوئن سال 2021 میلادی تولید محصولات پتروشیمی زیست پایه را آغاز می‌کند.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری آرگوس مدیا، شرکت پتروشیمی ال‌جی کم کره‌جنوبی پس از دریافت گواهینامه ISCC-Plus در زمینه تولید 9 محصول پتروشیمی، از ماه ژوئن تولید محصولات زیست‌پایه را در واحدهای کراکر و پلیمریزاسیون یوسا (Yosu) و ایکسان (Iksan) آغاز می‌کند.

طبق توافقنامه‌ای که در ماه نوامبر امضا شد، این واحدها از نفتای زیست‌پایه تولیدشده توسط شرکت فنلاندی نسته تولیدکننده سوخت‌های زیستی، پلی وینیل کلراید، رزین مصنوعی آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)، پلیمر سوپرجاذب، پلی کربنات، انواع گلیکول‌، لاتکس نیتریل بوتادین، پلی‌اتیلن سنگین پلی‌اتیلنسبک و بیسفنول A، تولید می‌کنند.

نفتای زیست‌پایه محصول جانبی تولید روغن نباتی تصفیه شده با آب است و به آن گازوئیل تجدیدپذیر نیز گفته می‌شود، شرکت فنلاندی نسته از روغن پخت و پز و روغن پالم به عنوان مواد اولیه برای تولید محصول یادشده استفاده می‌کند.

گواهینامه بین المللی پایداری و کربن (ISCC) در هشتم آوریل گواهینامه ISCC-Plus را به کارخانه پتروشیمی ال‌جی کم در یوسا (Yosu) اعطا کرد که به مدت یک سال معتبر خواهد بود.

سیستم صدور گواهینامه Plus پایداری در بخش‌ها و بازارهای فراتر از حمل و نقل سوخت‌های زیستی که خارج از محدوده دستورعمل انرژی تجدیدپذیر اتحادیه اروپا است را بررسی می کند.

به گفته پتروشیمی ال‌جی کم، جایگزینی مواد اولیه تولید شده از سوخت‌های فسیلی با محصولات زیست‌پایه می‌تواند حدود 50pc از انتشار کربن بکاهد، اگرچه متخصصان خارجی همچنان در حال ارزیابی چرخه تولید محصولات ویژه آن هستند.

رئیس شرکت پتروشیمی کاگ لائه نوح (Kug Lae Noh) در این باره گفت: ما برای کمک به صفر رساندن انتشار کربن و هدایت بازار محصولات پایدار به افزایش تولید محصولات زیست‌پایه و دارای گواهینامه ISCC Plus ادامه می‌دهیم.

این شرکت در ژوئیه گذشته متعهد شد مقدار انتشار کربن را در سال 2019 کاهش دهد و تا سال 2050 به هدف صفر کردن انتشار کربن دست یابد.

تعداد بازدید : ۲,۹۲۷