سینوک و شل واحدهای جدید پتروشیمی در چین راه‌اندازی کردند

سینوک و شل واحدهای جدید پتروشیمی در چین راه‌اندازی کردند
(دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰) ۱۲:۲۰

شرکت سینوک چین و شرکت پتروشیمی شل در یک مجتمع پتروشیمی که سرمایه‌گذاری مشترک دو طرف است، واحدهای جدید راه‌اندازی کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، شرکت پتروشیمی مشترک سینوک و شل (CSPC) اعلام کرد که واحدهای جدید مونومر استایرن/ اکسید پروپیلن (SMPO) و پلی‌ال‌ها را در مجموعه خود در هویژو چین راه اندازی کرده‌اند.

این شرکت در بیانیه‌ای آورده است که واحد جدید مونومر استایرن/ اکسید پروپیلن در مجتمع متعلق به این سرمایه‌گذاری مشترک حداکثر سالانه 630 هزار تن مونومر استایرن و 300 هزار تن اکسید پروپیلن تولید می‌کند، در حالی که سه واحد جدید دیگر اکسید پروپیلن را به سالانه 600 هزار تن پلی‌ال تبدیل می‌کنند.

واحد جدید مونومر استایرن/ اکسید پروپیلن دومین طرح در نوع خود است که در این مجموعه ساخته شده است و از فناوری فرآیند شرکت انگلیسی-هلندی شل استفاده می‌کند.

براساس پایگاه داده تقاضا و عرضه آی‌سی‌آی‌اس ، واحد شماره یک مونومر استایرن/ اکسید پروپیلن سالانه 70 هزار تن مونومر استایرن و 32 هزار تن اکسید پروپیلن تولید می‌کند.

شرکت پتروشیمی مشترک سینوک و شل اعلام کرد: راه‌اندازی واحدهای جدید توسعه موفقیت آمیز مرحله دوم این مجموعه را تکمیل می‌کند و این طرح‌ها ادامه راه‌اندازی دومین واحد کراکر اتیلن در سال 2018 است.

اکنون این مجموعه حداکثر 6 میلیون تن مواد شیمیایی متوسط و کارآمد از جمله پلی‌اتیلن، اتیلن گلیکول، پلی اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) برای مشتریان فراهم می‌کند.

شرکت پتروشیمی مشترک سینوک و شل در حال برنامه ریزی برای مرحله سوم توسعه در سایت هویژو است، سینوک و شل و استان هویژو پیش‌تر در ماه مه سال گذشته میلادی توافقنامه همکاری راهبردی امضا کردند.

در این بخش آمده است: مرحله سوم شامل ساخت سومین واحد کراکر اتیلن و به‌کارگیری فناوری پیشرفته گروه شل برای الفین‌های آلفا خطی برای نخستین بار در آسیاست.

سینوک و شل همچنین سال گذشته میلادی تفاهم‌نامه‌ای را برای ساخت واحد تولید پلی‌کربنات در مقیاس تجاری در محل، با استفاده از فناوری فرآیند کربنات دیفنیل شرکت شل اعلام کردند.

تعداد بازدید : ۳,۲۵۹