با هدف کاهش واردات انجام می شود:

ساخت یک مجتمع تولید پلی‌پروپیلن در پاکستان

ساخت یک مجتمع تولید پلی‌پروپیلن در پاکستان
(شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰) ۱۲:۳۱

پاکستان قصد دارد به‌منظور تولید پلی‌پروپیلن نخستین مجتمع هیدروژن‌زدایی از گاز پروپان را در این کشور بسازد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری آرگوس مدیا، شرکت اینگرو (Engro) پاکستان 31 میلیون و 400 هزار دلار برای بررسی ظرفیت ساخت کارخانه هیدروژن‌زدایی از گاز پروپان (PDH)به‌منظور تولید پلی‌پروپیلن در این کشور هزینه می‌کند.

این شرکت پاکستانی با ارسال بیانیه‌ای به بورس اوراق بهادار پاکستان اعلام کرد: تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری درباره طرح یادشده منطبق بر نتایج مطالعه و سیاست و شرایط مالی پاکستان است.

طرح پیش‌بینی شده نخستین نمونه از این نوع در پاکستان خواهد بود.

در این بیانیه به ظرفیت این طرح اشاره‌ای نشده است، اما در برآوردهای پیشین ظرفیت سالانه 500 هزار تن و ساخت آن در یک منطقه ساحلی و تکمیل تا سال 2024-2025 اعلام شده بود.

در جنوب آسیا هیچ کارخانه هیدروژن‌زدایی از گاز پروپان برای تولید پلی‌پروپیلن وجود ندارد و هند تنها کشور در این منطقه است که در ترکیبات و پالایشگاه‌های خود پلی‌پروپیلن تولید می‌کند.

پاکستان در سال 2020 میلادی503 هزار و 572 تن پلی‌پروپیلن وارد کرد که 48 بسته آن از عربستان سعودی، 19بسته از امارات و 15بسته از کویت بود.

این مقدار نسبت به رقم 412 هزار و 429 تن در سال 2019، 22 بسته افزایش نشان می‌دهد که 50 بسته از عربستان سعودی ، 18بسته آن از امارات متحده عربی و 9 بسته از هند بود.

پاکستان واردکننده خالص گاز مایع (ال‌پی‌جی) است و مواد اولیه پروپان برای کارخانه برنامه‌ریزی شده سبب افزایش واردات این کشور می شود.

پیش بینی می شود امسال 743 هزار تن گاز مایع تولید و 330 هزار تن از این محصول را وارد کند، در حالی که در سال 2020 میلادی 731 هزار تن تولید و 331 هزار تن وارد کرد.

تعداد بازدید : ۴,۰۴۰