در پی توقف تولید در مجتمع‌های پلی‌پروپیلن جنوب شرق آسیا

تعطیلی مجتمع‌های پلی‌پروپیلن ، خریداران را رهسپار چین کرد

تعطیلی مجتمع‌های پلی‌پروپیلن ، خریداران را رهسپار چین کرد
(سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰) ۱۵:۱۴

خریداران در جنوب شرق آسیا به دنبال تهیه پلی‌پروپیلن از مبدا چین که دارای قیمت‌های رقابتی است هستند تا از این طریق کمبود عمده تولید کارخانه‌های جنوب شرق آسیا را جبران کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری آرگوس مدیا، توقف غیرمنتظره فعالیت سه تولیدکننده پلی‌پروپیلن (PP) در جنوب شرق آسیا در اواخر ماه مارس امسال سبب تشدید محدودیت عرضه در این منطقه شد با این حال به نظر می‌رسد تعطیلی کارخانه‌ها تأثیر چندانی بر بازار نداشته است زیرا خریداران برای جبران این کمبود به‌دنبال واردات محموله‌های پلی‌پروپیلن از چین هستند.

کارخانه تولید پلی‌پروپیلن متعلق به شرکت هایوساننگ کره جنوبی با ظرفیت تولید سالانه 330 هزار تن واقع در استان باریا وونگ تائو ویتنام در 28 مارس به دلیل مشکلات فنی تعطیل شد و روز پنجم آوریل تولید خود را ازسرگرفت.

مجتمع پالایش و پتروشیمی ناگی سان ویتنام با ظرفیت تولید سالانه 370 هزار تن واقع در استان تان هوآ در 30 مارس به‌دلیل مشکلات فنی تعطیل شد.

به گفته منابع صنعتی، انتظار می‌رود مجتمع پالایش و پتروشیمی ناگی سان ویتنام به مدت یک هفته غیرعملیاتی باشد.

کارخانه شرکت تولید کننده پلیتاما پروپیندو اندونزی عرضه پلی‌پروپیلین به مشتریان داخلی را به حال تعلیق درآورد، احتمال می‌رود این شرایط در پی برآورد درباره اختلال مربوط به تأمین مواد اولیه پروپیلن به‌دلیل آتش سوزی 29 مارس در پالایشگاه شرکت پرتامینا اندونزی با ظرفیت پالایش روزانه 125 هزار بشکه در منطقه بالونگان پدید آمده باشد.

این تولید کننده پتروشیمی به‌منظور تمهیدات ایمنی در همان روزی که پرتامینا برای جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی، پالایشگاه خود را تعطیل کرد، کارخانه تولید پلی‌پروپیلن با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن را در منطقه بالونگان واقع در غرب جاوه به‌طور موقت تعطیل کرد.

طبق نامه ارسال به یک مشتری، پلی‌تاما در حال تهیه پروپیلن تا زمان ازسریگیر فعلیت پالایشگاه پرتامیناست، اما در آنجا اشاره به ازسرگیری فعالیت دوباره کارخانه پلی‌پروپیلن نشده است.
به گفته فعالان بازار، پرتامینا به تدریج فعالیت پالایشگاه بالونگان را از سرمی‌گیرد و انتظار دارد به‌زودی به فعالیت در این پالایشگاه به حال عادی بازگردد.

عرضه پلی‌پروپیلن در جنوب شرق آسیا از اوایل ماه مارس محدودتر شده است، زیرا 2 شرکت تولیدکننده ظرفیت بهره‌گیری از کارخانه‌های خود را به‌دلیل کمبود مواد اولیه کاهش داده‌اند و ماه گذشته برای انجام عملیات تعمیرات و نگهداری دوره‌ای از پیش تعیین شده تعطیل کرد.

خریداران در جنوب شرق آسیا همچنان به دنبال تهیه پلی‌پروپیلن از مبدا چین که دارای قیمت‌های رقابتی است هستند تا از این طریق کمبود عمده تولید کارخانه‌های جنوب شرق آسیا را جبران کنند.

تعداد بازدید : ۳,۷۱۷