افزایش فروش رزین‌های بازیافتی و مواد شیمیایی براسکم

افزایش فروش رزین‌های بازیافتی و مواد شیمیایی براسکم
(دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹) ۰۹:۵۹

فروش رزین و مواد شیمیایی بازیافتی شرکت پتروشیمی براسکم برزیل در سه ماه چهارم سال 2020 میلادی نسبت به سه ماه پیش از آن (سه ماه سوم 2020) 310 درصد افزایش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، براسکم اعلام کرد که فروش رزین‌های بازیافتی و مواد شیمیایی تولید شده در این شرکت برزیلی در سه ماه چهارم سال 2020 میلادی با 290 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال 2019 میلادی و 310 درصد افزایش نسبت به سه ماه سوم 2020 میلیادی به 5.752 میلیون تن رسید.

براساس گزارش این شرکت درباره درآمدهایش، افزایش مقدار فروش رزین‌های بازیافتی و مواد شیمیایی در پی تقاضای زیاد برای رزین‌های پلاستیکی بیشتر از بخش خرده فروشی و افزایش ظرفیت تولید رزین‌های بازیافتی با توجه به افزایش فعالیت در حوزه‌های بازیافت و افزایش در عرضه محصولات پدید آمده است.

این گزارش می‌افزاید: براساس تعهدهای جدید مربوط به پایداری، اقدام‌های اولویت‌دار بر ساخت خط بازیافت با ظرفیت تولید سالانه 14 هزار تن رزین مصرف شده متمرکز می‌شود و انتظار می‌رود در سه ماه چهارم 2021 راه‌اندازی شود.

براساس این گزارش، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه فناوری‌های نو مواد شیمیایی بازیافتی؛ سرمایه گذاری در زمینه بهره‌وری انرژی و نوسازی، مانند جایگزینی توربین‌های بخار با موتورهای الکتریکی و تولید بخار با انرژی زیست‌توده برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی و تحقیق درباره مسیر تولید جدید اتیلن با استفاده از فناوری جذب و استفاده از دی‌اکسیدکربن (CO2) آزادشده از فرآیندهای صنعتی از جمله برنامه‌های براسکم به شمار می‌آیند.

فروش رزین‌های بازیافتی در برزیل در سه ماه چهارم سال 2020 میلادی با 389 درصد افزایش نسبت به سه ماه سوم پیش از آن و 174 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به یک میلیون و 865 تن رسید.

فروش مواد شیمیایی سبز در برزیل در سه ماه پایانی سال 2020 میلادی با42 درصد افزایش نسبت به سه ماه پیش از آن و 35 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به 584 هزار تن رسید.

تعداد بازدید : ۵,۲۶۴