رشد 5860 واحدی شاخص بورس تهران

رشد 5860 واحدی شاخص بورس تهران
(یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹) ۱۴:۱۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 5860 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا بورس تهران روز جاری رشد شاخص را رقم زد و  شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با رشد 5860 واحد به رقم یک میلیون و 175 هزار و 584 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن 92 واحد کاهش یافته و به رقم 430 هزار و 851 واحد رسید و ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 4 میلیون و 697 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 928 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 290 میلیارد تومان داد و ستد کردند و ارزش معاملات امروز فرابورس هم بیش از 14 هزار و 508 میلیارد تومان بود که معامله‌‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 21 هزار و 798 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نیم درصد رشد کردند اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.2 درصد کاهش یافت وشاخص آزاد شناور 0.35درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.56 درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم بورس 0.43درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد خوزستان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد ملی مس و سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر کاهشی را در شاخص بورس داشتند.

نمادهای پرتراکنش امروز شامل معدنی اپال کانی پارس، دارویی برکت، نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، ملی مس ایران، پالایش نفت تهران و بانک تجارت بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 40 واحد رشد کرده و به رقم 16 هزار و 945 واحد رسید و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 160 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 1.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 281 هزار نوبت معامله به ارزش 14 هزار و 508 میلیارد تومان داد وستد کردند.

نمادهای پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، صبا تأمین، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایش در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد و ذوب‌اهن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش امروز شامل ذغال‌سنگ پروده طبس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پلیمر آریا ساسول، ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۴,۶۳۳