حمایت صنعت پتروشیمی از توسعه فضای سبز کشور

حمایت صنعت پتروشیمی از توسعه فضای سبز کشور
(شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹) ۱۰:۵۹

مجتمع های پتروشیمی در راستای تعهد به مسئولیت های اجتماعی خود توسعه فضای سبز را به عنوان یک اولویت ملی در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های صنعت پتروشیمی در مسیر کنترل انواع آلودگی‌ها استفاده مناسب از فضای سبز به تناسب توسعه و گسترش صنایع است و در این زمینه افزون بر گسترش فضای سبز، به تنوع محیطی گیاهان سازگار با طبیعت هر منطقه توجه شایانی شده است. در حالی که بر اسا مقررات لازم است 10درصد فضای صنعتی به فضای سبز اختصاص داده شود در صنایع پتروشیمی این نسبت 58 درصد است.

بر پایه این گزارش ، با توجه به محدودیت‌های منابع آب، تلاش بر آن بوده است که این فضا در حد بهینه گسترش و نگهداری شود، آبیاری این فضای سبز بیشتر از طریق پساب‌های تصفیه شده شرکت‌ها و رعایت ملاحظات محیط زیستی صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام مدیریت ایمنی ، بهداشت ، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، حدود 70 هکتار فضای سبز در داخل فضای صنعتی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه انرژی پارس و چیزی حدود 50 هکتار در خارج از فضای صنعتی به عنوان پارک در شهرهای عسلویه و نخل تقی ایجاد شده است.

در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر حدود 950 هکتار فضای سبز توسط صنعت پتروشیمی ایجاد شده است. کاشت و نگهداشت 8 میلیون اصله درخت حرا (معادل پانصد هکتار) در خورهای منطقه ویژه از سوی پتروشیمی بندر امام ،چهره منطقه را دگرگون کرده است. در این خورها که تحت تاثیر جزر و مد خلیج هستند، به دلیل این درختان مقاوم در برابر آب شور، اکوسیستم خاصی ایجاد شده است.

همچنین شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر 170 هکتار فضای سبز در پارک ارم، پارک بعثت و داخل منازل مسکونی ایجاد کرده است.

در سایر شرکت های پتروشیمی خارج ار عسلویه و ماهشهر حداقل 1040 هکتار فضای سبز وجود دارد.



تعداد بازدید : ۵,۲۲۵