پتروشیمی کاویان به جمع صنایع سبز کشور پیوست

پتروشیمی کاویان به جمع صنایع سبز کشور پیوست
(جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹) ۱۲:۲۹

پتروشیمی کاویان برای نخستین بار در بیست و دومین همایش ملی صنعتی ، معدنی خدماتی سبز موفق به کسب عنوان صنعت سبز کشور از سازمان محیط زیست شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کاویان  این مجتمع پتروشیمی برای اولین بار در بیست و دومین همایش ملی صنعتی ، معدنی خدماتی سبز موفق به کسب عنوان صنعت سبز کشور از سازمان محیط زیست شد. پتروشیمی کاویان در راستای حذف و کاهش آلودگی های محیط زیست و توسعه پایدار گام های موثری برداشته است.

از جمله اقدام های انجام شده می توان به نصب سیستم های پایش لحظه ای در بخش هوا و پساب ، بهینه سازی کمیت و کیفیت پساب، نصب دوربین بر روی فلر، مدیریت صحیح و اصولی پسماند ها ، احداث انبار سرپوشیده پسماند ، نصب پکیج های تصفیه بهداشتی ، توسعه فضای سبز مطابق با الزامات محیط زیست ،پیاده سازی نظام نامه مدیریت سبز و سیستم مدیریت محیط در حوزه محیط زیست (ISO 14001)می توان اشاره کرد.

از اقدامات ارزنده این مجتمع در راستای مسئولیت های اجتماعی،انعقاد تفاهم نامه حمایت از پلنگ ایرانی حوزه زاگرس را با محوریت اداره کل محیط زیست استان بوشهر ، اهدا و توزیع کتاب با موضوعات محیط زیستی به محیط بأنان استان بوشهر جهت ارتقا سطح دانش و فرهنگ محیط زیستی است.

مطالعات مهندسی خرید و نصب دستگاهای تصفیه صنعتی در این مجتمع انجام شده و استفاده از تکنولوژی های روز جهت تصفیه پساب صنعتی،استقرار مدیریت کربن و کاهش گازهای گلخانه ای نیز از دیگر برنامه های اتی مجتمع کاویان است.

شرکت پتروشیمی کاویان از شرکت های پیشرو در حفاظت و صیانت از محیط زیست است.

تعداد بازدید : ۴,۶۱۸