با هدف توسعه زنجیره ارزش:

فردا؛ عملیات اجرایی پتروشیمی کیان به طور رسمی آغاز می شود

فردا؛ عملیات اجرایی پتروشیمی کیان به طور رسمی آغاز می شود
(یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹) ۱۵:۲۲

مدیرعامل پتروشیمی کیان گفت: در مسیر توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و با هدف تولید پایدار، فردا عملیات اجرایی این طرح بطور رسمی آغاز می شود.

سید رحیم شریف موسوی مدیرعامل پتروشیمی کیان در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: این طرح از حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده عملیات اجرایی ساخت این طرح با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

 وی با بیان این که پتروشیمی کیان در افق 1404 به بهره برداری کامل خواهد رسید،  گفت: با بهره برداری از این طرح، ضمن تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا تنوع در سبد تولید محصولات پتروشیمیایی و نیز ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی افزایش می یابد.

 شریف موسوی با بیان اینکه،در ساخت این طرح از دانش و فناوری روز جهان استفاده می شود، افزود: قرارداد EPCC  فاز نخست این طرح که شامل واحد الفین  است با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) و قرارداد FEED واحد پلی اتیلن سنگین نیز با شرکت نارگان منعقد شده است.

شریف موسوی در خصوص دانش فنی این طرح، افزود:علاوه بر اینکه مطالعات مفهومی این طرح توسط شرکت های EIED/Axens  انجام شده است، لیسانس واحد الفین نیز از شرکتهای LINDE ، ThyssenKrupp Uhde ، Airliquid و MCC  تامین شده است.

 مدیر عامل شرکت پتروشیمی کیان در خصوص میزان سرمایه گذاری و نحوه تامین سرمایه در این طرح گفت: اجرای این فاز در مجموع بالغ بر 1.8 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد که گشایش اعتبار ارزی و همچنین بهره مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی سهم قابل توجهی جهت انجام به موقع عملیات خواهند داشت.

شریف موسوی گفت: تکمیل فاز بعدی این مجمتع بر اساس چیدمان فعلی حجم سرمایه گذاری در این مجتمع را 3.7 میلیارد یورو افزایش خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: محصولات عمده فاز اول این مجتمع شامل اتیلن، پروپیلن، بنزن، بوتادین و انواع پلی اتیلن سنگین خواهد بود که در فاز 2 با احداث واحدهای پایین دستی محصولات متنوع در تکمیل زنجیره ارزش و جهش صنایع پایین دستی در کشور را به همراه خواهد داشت.

 

تعداد بازدید : ۳,۱۰۴