حمایت مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس از ساخت پتروشیمی امیر آباد

حمایت مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس از ساخت پتروشیمی امیر آباد
(شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹) ۱۲:۲۲

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی از ساخت طرح پتروشیمی امیر آباد حمایت می کنند.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی از حمایت نمایندگان استان مازندران برای ساخت طرح پتروشیمی در منطقه امیر آباد  با در نظر گرفتن تمامی شرایط زیست محیطی خبر داد و گفت: ساخت این طرح افزون بر تولید محصولات ارزشمند می تواند ارزش افزوده مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که ساخت این پتروشیمی در شورای برنامه ریزی استانداری مازندران تصویب شده و از حمایت استاندار نیز برخوردار است گفت: مراحل اختصاص زمین و کسب مجوز های زیست محیطی در حال نهایی شدن است.

شریعتی ادامه داد:. سرمایه گذار این طرح مشخص شده است و خوشبختانه از نظر تامین مالی ساخت این پتروشیمی با مشکلی مواجه نخواهد بود.

نماینده مردم بهشهر افزود: پتروشیمی ایران در مسیر توسعه متوازن حرکت می کند و شرکت های توانمند ایرانی می توانند با داخلی سازی دانش روز جهان صنعت پتروشیمی را در مسیر توسعه خود کمک کنند و پیامد آن فاصله گرفتن از خام فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

به گزارش نیپنا ،طرح پتروشیمی امیر آباد مازندران یک GTP است و ۴۷۰ هزار تن پروپیلن را تولید خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۶۸۲