توقف رشد شاخص بورس

توقف رشد  شاخص بورس
(دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹) ۱۵:۰۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌گرد 7306 واحد رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، امروز شاخص کل بورس با کاهش 7306 واحد به رقم یک میلیون و 257 هزار و 61 واحد رسید، اما شاخص کل با معیار هموزن با 123 واحد رشد به رقم 437 هزار و 225 واحد رسید.
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 6.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 783 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 694 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به رقم چشمگیر 17 هزار و 361 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس و فرابورس بیش از 25 هزار و 56 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص‌ کل بورس و شاخص قیمت با ترازوی وزنی ـ‌ ارزشی 0.58 درصد کاهش یافتند اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.3 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.36 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.52 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.66 درصد کاهش یافتند.

نمادهای ملی مس و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای شستا، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرملو و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

همچنین نمادهای پرتراکنش در بورس امروز شامل ملی مس، سایپا، پالایش نفت اصفهان، دارویی برکت، پالایشگاه بندرعباس،‌فولاد مبارکه و شستا بوده‌اند.

در فرابورس ایران امروز گرچه شاخص کل 84 واحد عقب‌نشینی کرده و به رقم 17 هزار و 731 واحد رسید اما ارزش معاملات چشمگیر بوده و به بیش از 17 هزار و 361 میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 1.7 میلیارد سهام و اوراق مالی در فرابورس در قالب بیش از 407 هزار معامله داد و ستد کردند. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 214 هزار میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش روز شرکت‌های بورسی امروز به بیش از 4 میلیون و 999 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای مهم فرابورس در کاهش شاخص مؤثر بودند که بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، ذوب‌آهن، فولاد هرمزگان و پتروشیمی تندگویان داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس امروز شامل چوب خزرکاسپین، ذغال‌سنگ پروده طبس، تهیه غذای دنا آفرین فدک، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر و سیمان ساوه بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۱,۹۷۰