معاون وزیر نفت در دیدار با سفیر صربستان عنوان کرد:

برگزاری نشست‌های دوطرفه با صربستان در آینده نزدیک

برگزاری نشست‌های دوطرفه با صربستان در آینده نزدیک
(چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹) ۱۵:۳۲

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به برنامه تنوع‌بخشی بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: نشست‌های دوطرفه با کشورهای اروپایی در آینده نزدیک بررسی و نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی امروز (22 بهمن ماه) در حاشیه دیدار با دراگان تودوروویچ سفیر صربستان در ایران در آخرین روز از چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست، این دیدار را بسیار مطلوب عنوان کردو به خبرنگار نیپنا گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تنوع‌بخشی بازار فروش محصولات پتروشیمی به‌ویژه محصولات پلیمری را به کشورهای اروپایی در دستور کار قرار داده و در تلاش است تا مقاصد صادراتی را افزایش دهد.

وی، کشور صربستان را نیز یکی از مقاصد صادراتی مورد نظر برای محصولات پلیمری ایران دانست و ادامه داد: این موضوع با برگزاری نشست‌های دوطرفه در آینده نزدیک بررسی و نهایی می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی و برنامه‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران برای سفیر صربستان در ایران تشریح شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: برنامه افزایش تولید محصولات پلیمری ایران از 9 میلیون تن کنونی به 21 میلیون تن در سال 1405 برای این کشور بسیار جذاب بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: با تحقق برنامه افزایش تولید محصولات پلیمری در حجم و تنوع محصولات، ایران می‌تواند در بازارهای آتی اروپا فعالیت بیشتری داشته باشد.

آمادگی صربستان برای  گسترش همکاری با ایران

دراگان تودوروویچ، سفیر صربستان در ایران نیز پس از دیدار با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ایران یک کشور قدرتمند در زمینه صنعت پتروشیمی است به خبرنگار نیپنا گفت: این نمایشگاه نشان می‌دهد که روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران همچنان تداوم دارد.

وی مذاکره با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی را مفید و سازنده عنوان اظهار کرد: امروز در جریان آخرین وضع صنعت پتروشیمی ایران قرار گرفتم و علاقمند به گسترش همکاری‌ها در این حوزه با ایران هستیم.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و امروز (۲۲ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

تعداد بازدید : ۱,۳۹۵