از سوی یک شرکت دانش‌بنیان حاضر در ایران پلاست محقق شد:

خودکفایی در ماده محافظ قالب‌های ساخت سنگ مصنوعی

خودکفایی در ماده محافظ قالب‌های ساخت سنگ مصنوعی
(چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹) ۱۵:۰۴

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پایا پلیمر آپادانا گفت: مهمترین محصول دانش بنیان این شرکت ماده محافظ قالب‌های ساخت سنگ مصنوعی است که پیش از این از کشور ایتالیا و ترکیه وارد می‌شد.

حمید دکترصفایی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست در گفت‌وگو با خبرنگار نیپنا افزود: هدف از تشکیل این شرکت استفاده از بدنه دانشگاهی به منظور بهینه‌سازی و ارائه فرمولاسیون مواد پلیمیری، رنگ و مواد آلی است.
دکترصفایی با اشاره به اینکه ماده محافظ قالب‌های ساخت سنگ مصنوعی تاکنون در ایران تولید نشده است، ادامه داد: شرکت دانش بنیان پایا پلیمرآپادانا برای نخستین بار اقدام به تولید این ماده کرده است که قیمت تمام شده تولید این ماده در کشور حدود 50 درصد نمونه خارجی آن است، ضمن آنکه هم‌اکنون 6 ماه از مصرف این ماده در یک شرکت بزرگ ایرانی می‌گذرد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پایا پلیمر آپادانا با بیان اینکه ماهانه حدود بیش از 5 هزار لیتر از ماده محافظ قالب‌های ساخت سنگ مصنوعی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: واردات این ماده به ازای هر لیتر 1.5 یورو هزینه می‌شود در حالی‌که شرکت ما این ماده را لیتری 22 هزار تومان تولید می‌کند.
وی، تغییر در فرمولاسیون تصفیه پسآب فاضلاب شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌های مصنوعی از دیگر دستاوردهای شرکت دانش‌بنیان پایا پلیمرآپادانا دانست و افزود: با فورمولاسیون جدید پساب این مجموعه‌ها زودتر ته‌نشین شده و صرفه‌جویی زیادی به‌همراه دارد.
چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و امروز (۲۲ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.
تعداد بازدید : ۲,۰۷۳