محصولات پتروشیمی ایران؛ شاکرداول صادرات ایران به کردستان عراق

محصولات پتروشیمی ایران؛ شاکرداول صادرات ایران به کردستان عراق
(یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹) ۱۵:۱۶

رئیس اداره صادرات و واردات اقلیم کردستان عراق، سطح مراودات تجاری ایران با اقلیم کردستان عراق را 6 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: محصولات پتروشیمی و پلاستیکی سهم عمده این میزان واردات به اقلیم کردستان را شامل می شود.

شیخ مصطفی، امروز (یکشنبه، 19 بهمن ماه) در گفتگو با خبرنگار نیپنا با ابراز خرسندی از حضور در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست اظهار کرد: ارتباط و تبادل اطلاعات در بستر این نمایشگاه با فعالان و دست اندرکاران صنعت پایین دستی ایران می تواند اقدامی موثر برای توسعه روابط اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان عراق یک رابطه تجاری و فرهنگی عمیق تاریخی با ایران داشته و دارد، افزود: در بازارهای اقلیم کردستان، بازاری وجود ندارد که کالای ایرانی در آن نباشد.
رئیس اداره صادرات و واردات اقلیم کردستان عراق به طور کلی کیفیت کالاهای ایرانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد با نظارت بیشتر بر صادرات محصولات ایرانی به اقلیم کردستان عراق می‌توان شاهد افزایش چشم‌گیر سطح همکاری‌های تجاری دو کشور بود.

وی واردات مواد اولیه و ایجاد شرکت‌های تولیدی مشترک با ایران را از اولویت‌های اصلی اقلیم کرستان عراق در شرایط کنونی دانست و گفت: به‌زودی مکاتبات لازم برای شروع به کار در این موارد با دفتر صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام خواهد شد.

رئیس اداره صادرات و واردات اقلیم کردستان عراق با اشاره با فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت در استان‌های کرکوک و سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برای فعالان پتروشیمی ایران گفت: از همین فرصت استفاده می‌کنم و از تمامی فعالان صنایع پایین دستی پتروشیمی ایران برای حضور در اقلیم کردستان عراق دعوت می کنم؛ وانگهی نمایندگی این اقلیم در تهران همیشه مشتاق مذاکره با شرکت های دانش بنیان پتروشیمی ایران است.

وی نمایشگاه بین المللی صنعت پتروشیمی را فرصتی مناسب برای افزایش سطح واردت مواد اولیه و محصولات پایین دستی عنوان کرد و گفت: اقلیم کردستان عراق این توانایی را دارد که زمینه فعالیت و تسهیلات لازم را برای تاجران و صنعتگران ایرانی در سرزمین خود فراهم کند.

تعداد بازدید : ۱,۹۹۶