معاون وزیر نفت خبر داد:

صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یافت

صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یافت
(یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹) ۱۴:۰۷

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از رشد صادرات محصولات پتروشیمی خبر داد و گفت: تاکنون تمامی تعهدهای صنعت پتروشیمی به سامانه نیما انجام شده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی، امروز (یکشنبه، 19 بهمن ماه) پس از آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف تنوع در سبد محصولات پتروشیمی 30 طرح تعریف شده است که طرح‌های بسیار جذابی خواهد بود و تحولی در صنایع پایین دستی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب طرح‌های پیشران و توسعه‌ای هدف‌گذاری شده و طرح‌ها با هدف تکمیل زنجیره در 4 بخش متانول، پروپیلن، اتیلن و بنزن است و علاقمندان می تواند برای سرمایه گذاری در این طرح ها با توجه به قوانین اقدام کند.

محمدی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیگیری دغدغه های صنایع پایین دستی را مورد توجه ویژه ای قرار داده است، گفت: حدود 9 میلیون تن پلیمر در کشور تولید می شود که نیمی از این تولید صادر  و نیمی در داخل کشور مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صادرات محصولات پتروشیمی در حال انجام است و آمارها حاکی از رشد صادرات دارد و تاکنون تمامی تعهدهای صنعت پتروشیمی به سامانه نیما انجام شده است.

تعداد بازدید : ۱,۰۴۱