افتتاح پایلوت طرح نیمه صنعتی SMART GTL توسط یک شرکت خصوصی

افتتاح پایلوت طرح نیمه صنعتی SMART GTL توسط یک شرکت خصوصی
(پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹) ۱۴:۰۱

طرح نیمه صنعتی SMART GTL یک شرکت بخش خصوصی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، آیین رونمایی از دانش فنی و نیز افتتاح رسمی طرح پایلوت SMARTGTL گروه صنعتی فاتح کیمیا امروز با حضور بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت، مسئولان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و تعدادی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار شد.

این طرح با هدف تولید ساخت محصولات با ارزش افزوده بالا مانند vax ساخته شده است .

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این آیین طی سخنانی با تاکید بر اهمیت این طرح اظهارکرد:باید نگاه به توسعه صنعت پتروشیمی تغییر کند و پتروشیمی به سوی توسعه هوشمند حرکت کند و افتتاح این طرح نیمه صنعتی با هدف تکمیل زنجیره ارزش دارای اهمیت است.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت هایی که در مسیرتولید محصولات نهایی فعالیت می کنند حمایت می کند و آماده همکاری است.

تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی

محمد علی فاطمی مدیرعامل گروه صنعتی فاتح نیز درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: این گروه با 22 شرکت خود به دنبال تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی است و این هدف گذاری در بخش پتروشیمی گروه فاتح از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اشتغال زایی و ایجاد فرصت های جدید شغلی با تحقق برنامه های توسعه ای می تواند منجر به توسعه اقتصادی کشور شود، گفت:به جای صادرات محصولات خام و واردات محصولات نهایی، ما به دنبال این هستیم که داخلی سازی با داشن فنی کاملا ایرانی در کشور توسعه یابد که هم به ایجاد ثروت منجر می شود و هم زمینه ساز شغل های جدید است.

تعداد بازدید : ۱,۹۰۳