اهمیت توسعه صنعت پتروشیمی با افزایش تولید پروپیلن‌

اهمیت توسعه صنعت پتروشیمی با افزایش تولید پروپیلن‌
(سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹) ۱۲:۵۵

عضوهیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت با تاکید بر این که باید برنامه های متنوعی برای آینده صنعت پتروشیمی پیش بینی شود بر لزوم تولید پروپیلن بیشتر در مسیر تکمیل زنجیره ارزش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا محمد حسن پیوندی، امروز (سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه) در ششمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو با تاکید بر تحولات گسترده در عرصه انرژی جهان به  اهمیت تولید پروپیلن  در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از این روش ها تولید متانول از گاز طبیعی و پس از آن تبدیل متانول به پروپیلن است که در کشور بیشتر از این روش استفاده می شود و امید است که روند تولید پروپیلن با توجه به ذخایر گسترده گاز در کشور و نیز وجود متانول فراوان افزایش یابد.

پیوندی با بیان این که با ایجاد زیر ساخت های لازم برای تبدیل متانول به پروپیلن فرصتی جدید برای تحق  اهداف صنعت پتروشیمی فراهم می شود و به عنوان عامل اصلی توسعه صنایع میانی، پایین دستی، اشتغال و باعث جذب سرمایه گذاری می شود تصریح کرد: باید با در نظر گرفتن منابع لازم و نیز افزایش سرمایه گذاری تولید محصولات با ارزش مانند پروپیلن را در صنعت پتروشیمی ایران افزایش دهیم .

وی ادامه داد: کشورهای مختلف در جهان تا سال 2050 نیاز به مصرف بالای گاز را به ویژه در بخش صنعت همچنان خواهند داشت اما باید در نظر داشت که توسعه انرژی های تجدید پذیر با شتاب در حال گسترش است و براوردهای انجام شده نشانگر آن است که در سال های 2040 تا 2050 روند استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر با جهش مواجه خواهد شد.

پیوندی با بیان این که با وجود دارا بودن ذخایر گسترده نفت و گاز باید در زمینه توسعه انرژی های تجدید پذیر با جدیت فعال شویم گفت:  در برخی مناطق ایران 70 تا 90 درصد روز ها  تابش خورشید را داریم و باید حد اکثر سرمایه گذاری ها را در این زمینه انجام دهیم.

تعداد بازدید : ۱,۴۶۳