آخرین ایران پلاست قرن از 19 تا 22 بهمن برگزار می شود

هیئت های تجاری 11 کشور جهان با بیش از 200 بازرگان در راه نمایشگاه بین المللی ایران پلاست

هیئت های تجاری 11 کشور جهان با بیش از 200 بازرگان در راه نمایشگاه بین المللی ایران پلاست
(سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹) ۱۰:۲۰

این اطمینان را به تمامی مخاطبان نمایشگاه ایران پلاست می دهیم که در چهاردهمین دوره این رویداد منطقه ای در صنعت پلیمری، پلاستیک و صنایع وابسته بیش از 200 تاجر از 11 کشور به دعوت و میزبانی دبیرخانه نمایشگاه، از آخرین ایران پلاست قرن بازدید خواهند کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از ستاد خبری ایران پلاست ؛ کوروش حسن پور رئیس تشریفات نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، در 5 دوره اخیر برگزاری ایران پلاست مسئول مستقیم دعوت و پیگیری حضور هیئت های تجاری و بازرگانان خارجی از کشورهای مختلف است. با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور در دوران تحریم و جهانی شدن ویروس کووید 19، امسال شاید بیش از گذشته اقتصاد کشور به ارزآوری صادرات مواد و محصولات صنعت پلاستیک خصوصا به کشورهای همسایه و منطقه نیازمند است، چه آنکه این مهم نیز در اولویت برنامه های کلان دولت قرار گرفت. در این میان یکی از فرصت های بازاریابی برای حصول به این نتیجه و نفوذ در بازارهای هدف صادراتی با هدف ارزآوری و رونق کسب و کار، برگزاری نمایشگاههای تخصصی و اختصاصی است که نمایشگاه ایران پلاست نیز یکی از شاهراه ها و گلوگاههای استراتژی در جذب تجار و بازرگانان خارجی در بخش پر مخاطب و جذاب صنعت پلیمر و پلاستیک است.

 

کوروش حسن پور

 

 

*مصاحبه ستاد خبری نمایشگاه با کوروش حسن پور رئیس تشریفات نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در ادامه می خوانید:

 

-نمایشگاه ایران پلاست از 19 تا 22 بهمن جاری در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه جنابعالی در ادوار اخیر مسوولیت دعوت از هیئت های تجاری و بازرگانان خارجی را بر عهده داشته اید، بفرمایید در همین راستا و برای دوره اخیر چه برنامه هایی پیش بینی شده است؟

می توانیم این اطمینان را به تمامی مخاطبان نمایشگاه ایران پلاست بدهیم که در چهاردهمین دوره این رویداد منطقه ای در صنعت پلیمری، پلاستیک و صنایع وابسته بیش از 200 تاجر از کشورهای اقلیم کردستان، عراق، افغانستان و آذربایجان به دعوت و میزبانی دبیرخانه نمایشگاه، از آخرین ایران پلاست قرن بازدید خواهند داشت. 


- این افراد که اشاره کردید در قالب چه تعداد هیئت تجاری به ایران خواهند آمد؟

تا این لحظه حضور شش هیئت از عراق، دو هیئت از افغانستان و یک هیئت از آذربایجان جهت حضور در ایران پلاست قطعی شده است همچنین از کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، کنیا و هندوستان هم هر کدام یک هیئت راهی ایران هستند. در بخش بازدیدکنندگان خارجی که به صورت انفرادی به کشور وارد خواهند شد، در حال نهایی کردن مراحل اخذ ویزا و اقامت بازدیدکنندگانی از کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، اردن و آذربایجان به صورت انفرادی هستیم.


- آیا تسهیلات ویژه ای برای بازدیدکنندگان خارجی در چهاردهمین دوره ایران پلاست تدارک دیده شده است؟

طبق روال دوره های پیشین، میهمانان منتخب از بسته اقامتی رایگان دبیرخانه نمایشگاه بهره مند می شوند. همچنین سعی ما براین است که برای بازدید هدفمند میهمانان، بهترین برنامه ریزی صورت بگیرد.

 

بزرگترین هیئت تجاری از اقلیم کردستان به ایران پلاست چهاردهم می آیند

 

-این بازرگانان دقیقا در چه حوزه هایی فعال هستند؟

اولویت ایران پلاست بر دعوت از تجار تخصصی حوزه صنعت پلاستیک بوده است. ولی همانطور که مستحضرید تجار کشورهای  عراق و افغانستان معمولا در چند زمینه فعالیت دارند. در هر حال صنعت پلاستیک ایران برای این کشورها و حتی کشور آذربایجان و اقلیم کردستان بسیار جذاب است. به عنوان مثال، برای نخستین بار در تاریخ نمایشگاهی ایران پلاست، امسال بزرگترین هیئت اقلیم کردستان عراق که به صورت تخصصی در بخش تجارت محصولات پلاستیکی فعال هستند، در قالب هیئت 50 نفره از نمایشگاه ایران پلاست بازدید خواهند کرد و احتمالا در حاشیه نمایشگاه نیز باب جدیدی از همکاری های دوسویه با شرکتهای داخلی گشوده خواهدشد.

 

-آیا برای دعوت از این بازرگانان، دبیرخانه نمایشگاه، نظرات مشورتی مشارکت کنندگان و تشکل ها را هم دریافت و مورد توجه قرار داده است؟

در دو دوره گذشته، تقریبا برای معرفی تجار سرشناس با تمامی انجمن ها و اتحادیه های مرتبط با صنعت پلاستیک مکاتبه کردیم که از این موضوع استقبال نشد. به نظرم دلیل اصلی این امر هم مساله رقابت میان فروشندگان محصولات و خدمات بود. اعضای انجمن ها و تشکل ها بعضاً تمایل ندارند مشتری های خود را به دیگران معرف کنند که قابل درک است. به هر حال معرف اصلی تجار مورد اشاره، سازمان توسعه تجارت و اتاق های مشترک بازرگانی بوده اند.


- همه با این واقعیت ناخوشایند یعنی همه گیری کووید19 و اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن بر زندگی فردی، اجتماعی و حرفه ای آشنا هستند. تاثیر این موضوع روی جذب بازدیدکنندگان خارجی و منطقه ای در این دوره چگونه بود؟

بله، امسال به خاطر بیم ازسفر، محدودیت پرواز ها و قوانین قرنطینه پس از سفر در بسیاری ازکشورها به خصوص کشورهای اروپایی، تنوع کشورها در میان بازدیدکنندگان خارجی کمترشده است،ولی در کمیت خیلی تفاوتی نداریم. اتفاقا امیدوارم با شرایط و امکانی که برای صادرات شرکتهای ایرانی در کشورهای منطقه و همسایه وجود دارد، این بخش از سالهای گذشته خروجی بهتری هم داشته باشد.


یا جلسات برنامه ریزی شده
B2B  میان هیئت ها از یک طرف و مسئولین سازمان ها و شرکت ها از سوی دیگر وجود خواهد داشت؟

بله، پس از قطعی شدن حضور هیئت ها برای این مبحث هم برنامه ریزی می کنیم. سال گذشته در این مورد خیلی موفق بودیم. امسال هم با رعایت پروتکل های بهداشتی حتما جلسات پرباری را برنامه ریزی خواهیم کرد.


-پیشنهاد شما برای بهینه کردن ارتباط مشارکت کنندگان ایران پلاست و بازرگانان چیست؟

غرفه گزاران قطعا برنامه هایی خواهند داشت تا از حضور بازرگانان خارجی در ایام نمایشگاه، به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنند. تجار خارجی با هدایت و همراهی راهنمایان از کلیه سالن ها بازدید خواهند داشت. از مشارکت کنندگان محترم تقاضا دارم از اخبار و برنامه های نمایشگاه از طریق کانال های رسمی دبیرخانه ایران پلاست مطلع شده و در جلسات B2B مشارکت کنند. امیدوارم با رعایت مسائل بهداشتی، همه باهم به هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم کشور کمک کنیم.

 

به امید دیدار در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست

 

تعداد بازدید : ۱,۱۷۸