رشد 1339 واحدی شاخص بورس تهران

رشد 1339 واحدی شاخص بورس تهران
(دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹) ۱۳:۴۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با رشد 1339 واحدی روبه‌رو شد

به گزارش خبرنگار  نیپنا بورس تهران روز جاری رشد شاخص را تجربه کرد و در نهایت با افزایش 1313 واحد بسته شد و به رقم یک میلیون و 235 هزار و 871 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن امروز 5 هزار و 85 واحد کاهش یافته و به رقم 432 هزار و 487 واحد رسید و ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 914 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 10.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 448 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 11 هزار و 6 میلیارد تومان رسید را به آن اضافه کنیم معامله‌گران امروز در بورس اوراق و فرابورس بیش از 21 هزار و 457 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل با معیار وزنی ـ ارزشی و شاخص قیمت در این معیار 0.11 درصد رشد کردند همچنین شاخص کل با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن 1.1 درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور 0.18درصد افت کرد.

شاخص بازار اول بورس 0.46 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.33 درصد کاهش یافت. امروز نمادهای شاخص‌ساز شامل شستا، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، گروه مپنا، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری معادن و پالایش نفت بندرعباس بوده‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل شستا، ایران‌خودرو، سایپا، ملی‌مس ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران‌خودرو، دارویی برکت و فولاد مبارکه بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات 95 واحد کاهش یافته و به رقم 18 هزار و 202 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 242 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 2.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 569 هزار نوبت معامله و به ارزش 11 هزار و 6 میلیارد تومان داد وستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، گهرزمین، صنعتی مینو و هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی آریاساسول، ذوب‌آهن و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل سپیدار سیستم آسیا، صنایع چوب خزر، سرمایه‌گذاری سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه، ذوب‌آهن اصفهان، توسعه و عمران استان کرمان و پلیمر آریا ساسول بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۱,۲۳۰