نمایشگاه نفت امسال بی‌تأثیری تحریم‌ها را نشان داد

نمایشگاه نفت امسال بی‌تأثیری تحریم‌ها را نشان داد
(یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹) ۱۴:۰۳

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: نمایشگاه نفت امسال نماد واقعی ما می‌توانیم بود و به معنای واقعی کلمه، بی‌اثر بدون تحریم‌ها را نشان داد، زیرا بزرگ‌ترین پروژه‌های نفتی را در دوران تحریم اجرا کردیم.

به گزارش نیپنا، اسحاق جهانگیری، امروز (یکشنبه، پنجم بهمن‌ماه) در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از غصه‌هایی که می‌خوریم این است که در شرایط کرونایی و به دلیل سلامتی مردم، امکان بازدید عموم از این نمایشگاه فراهم نشد.

وی افزود: در شرایطی که با بمباران مسائل منفی روبه‌رو هستیم و در داخل نیز متاسفانه برخی به دلیل بدسلیقگی تلاش دارند که بعد منفی جامعه را بازتاب دهند، بازدید عموم از این نمایشگاه می‌توانست برای مردم مفید باشد.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در این نمایشگاه مشاهده کردم که جوانان ایرانی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی طرح‌های بزرگی در حال اجرا دارند، باید بتوانیم به مرحله‌ای برسیم و به دانشی دست یابیم که محصولات خود را صادر کنیم.

وی عنوان کرد: روزی وزیر نفت در همین نمایشگاه نفت، عنوان کرد که دانشگاه‌های کشور باید وارد عرصه صنعت نفت شوند، من فکر می‌کردم چنین کاری ریسک‌پذیری بالایی داشته باشد، اما در بازدید امروز و در همین سالن‌ها با دانشجویانی ملاقات کردم که در بخش مرتبط با صنعت نفت فعالیت می‌کنند و طرح‌های بسیاری به‌ویژه در بخش تجهیزات مربوط به کمپرسورسازی در حال اجرا دارند.

جهانگیری گفت: در گذشته عنوان می‌شد که هیچ تجهیزاتی در بخش کمپرسور نمی‌توانیم استفاده کنیم مگر اینکه از خارج وارد شده و دارای استانداردهای بین‌المللی نیز باشند، اما امروز کمپرسورهایی که در خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک که طرحی راهبردی در صنعت نفت است استفاده می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: با ایستادگی وزارت نفت حتی فولاد و ورق‌های فولاد خط انتقال نفت گوره به جاسک نیز در داخل تولید می‌شود، ورق هایی که در گذشته وارد کشور می‌شد.

راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ در شرایط تحریم قابل تصور نبود

وی ادامه داد: هیچکس تصور نمی‌کرد که کشوری که در شرایط تحریم قرار دارد بتواند پروژه‌های بزرگ نفتی همچون پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس را افتتاح و راه‌اندازی کند، اما این پروژه افتتاح شد تا نمادی برای دوره تحریم ایران باشد.

وزارت نفت به معنای واقعی، کارآمدی و توانمندی نشان داده است

جهانگیری با بیان اینکه وزارت نفت و مجموعه وزارت نفت به معنای واقعی، کارآمدی و توانمندی را نه با شعار، بلکه در عمل نشان داده است، برخی فقط ادعای کارآمدی می‌کنند، اما کارهای گذشته آنها و زد و بندهایشان مشخص است، کارآمدی که با کار سالم و فعالیت بزرگ اتفاق بیافتد را در اینجا مشاهده کردم.

معاون اول رئیس‌جمهوری عنوان کرد: این نمایشگاه نماد واقعی ما می‌توانیم و به معنای واقعی کلمه، بی‌اثر بدون تحریم‌ها را نشان داد، زیرا بزرگترین پروژه‌های نفتی را در دوران تحریم انجام دادیم.

زمستان به پایان می‌رسد و روسیاهی آن می‌ماند با کسانی که چوب لای چرخ دولت گذاشتند

وی با بیان اینکه بعد از تحریم صادرات نفت ما بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت، گفت: در این مدت وزارت نفت ایستادگی کرد، زمستان به پایان می‌رسد و روسیاهی آن می‌ماند با کسانی که همراهی نکردند و در چنین شرایطی چوب لای چرخ دولت گذاشتند، این روزهای زمستانی پایان می‌یابد و ملت ایران روزهای بهاری خوبی پیش‌رو خواهند داشت.

وزارت نفت در همین دوره ترامپ رکوردهایی خوبی از خود به جای گذاشت

جهانگیری با تاکید بر اینکه در همین دوره ترامپ، وزارت نفت رکوردهایی خوبی از خود به جای گذاشت، افزود: آن فردی که آرزو می‌کرد صادرات نفت ایران به صفر برسد رفت، اما صادرات فرآورده‌های نفتی ما چهار برابر شده است، امیدواریم با اقدام‌ها و هماهنگی‌های بیشتر در کشور، مردم طعم پیروزی را بچشند، برخی با شعارهای بیجا کام مردم را تلخ نکنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری در پایان، وزیر نفت را سرمایه‌ای برای کشور دانست و از شرکت‌های مستقر در نمایشگاه به‌ویژه دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکر و قدردانی کرد.

تعداد بازدید : ۱,۰۷۱