تداوم رشد شاخص بورس تهران

تداوم رشد شاخص بورس تهران
(یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹) ۱۳:۵۸

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با رشد 12 هزار و 598 واحد روبه‌رو و ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به 23.6 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا  رشد بورس اوراق بهادار تهران  روز جاری نیز تداوم یافت و در پایان معاملات با افزایش 12 هزار و 598 واحد به رقم یک میلیون و 234 هزار و 668 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 2817 واحد به رقم 437 هزار و 570 واحد رسید.ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 909 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از 17.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.7 میلیون نوبت معامله و به ارزش 15 هزار و 652 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 7 هزار و 985 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم یعنی معامله‌گران امروز در بورس اوراق و فرابورس بیش از 23 هزار و 638 میلیارد تومان داد و ستد کردند که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

امروز همه شاخص‌های بورس به غیر از شاخص هموزن سبز بودند بگونه‌ای که شاخص کل با معیار وزنی ـ ارزشی و شاخص قیمت در همین معیار بیش از یک درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.64 درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 0.69 درصد افزایش یافت شاخص بازار اول بورس 1.4 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.49 درصد افزایش یافت.

نمادهای شاخص‌ساز شامل پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، شستا، گل‌گهر و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند و نماد گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته است.

امروز نمادهای پرتراکنش در بورس شامل شستا، ایران‌خودرو،‌سایپا، پالایش نفت اصفهان، ملی مس ایران، بانک تجارت و فولاد مبارکه بوده‌اند.

فرابورس ایران امروز شاهد کاهش 149 واحدی شاخص فرابورس بود و شاخص کل به رقم 18 هزار و 297 واحد رسید.ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 249 هزار میلیارد تومان شد.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 3.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 768 هزار معامله و به ارزش 7 هزار و 984 میلیارد تومان داد وستد کردند.

نمادهای آریا ساسول و هلدینگ سرمایه گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای گهرزمین، صنعتی مینو، ذوب‌آهن اصفهان، و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

تعداد بازدید : ۱,۵۷۹