نخستین تجربه ایران پلاست در برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی

استقبال شرکت های خارجی از نمایشگاه مجازی ایران پلاست

استقبال شرکت های خارجی از نمایشگاه مجازی ایران پلاست
(چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹) ۱۲:۰۰

همزمان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، نخستین نمایشگاه مجازی در تاریخ نمایشگاهی ایران پلاست به مدت دو هفته برگزار می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از ستاد خبری ایران پلاست؛ نمایشگاه مجازی یا بهتر است بگوییم نمایشگاه آنلاین، بهره برداری از یک بستر دیجیتالی و اینترنتی، برای معرفی ماشین آلات، مواد اولیه، محصولات، خدمات و ظرفیت های شرکت های مختلف است. این بستر فرصت خوبی برای جبران محدودیت هایی است که شرایط ویژه همه گیری کرونا در دنیا و البته در ایران، از جمله سفرهای بین جاده ای برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست و مذاکرات رو در روی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان در نمایشگاه چهاردهم ایران پلاست ایجاد کرده است.

 معرفی فرصت های سرمایه گذاری مشارکت کنندگان ایران پلاست در نمایشگاه مجازی

هر چند در ادوار گذشته هم بخش نمایشگاه مجازی در سایت ایران پلاست وجود داشته است، ولی این پلتفرم در سال جاری با امکانات و ظرفیت های کاملا منطبق بر استانداردهای برگزاری نمایشگاه به صورت آنلاین به روزرسانی شده و در اختیار غرفه داران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در واقع زمینه معرفی شرکت ها، بارگذاری فایل ها، فضای اختصاصی گفت و گو با مدیران شرکت ها و مسوولان غرفه ها با گرافیکی زیبا و دسترسی آسان از ویژگی های نمایشگاه مجازی در دوره اخیر است.

یکی دیگر از امتیازات متفاوت این نمایشگاه آنلاین نسبت به نمایشگاه های مشابه مجازی، امکان برقراری تماس از طریق ارسال پیام، گفتگوی صوتی و تصویری و همچنین امکان برقراری جلسات آنلاین با حضور چندین نفر است. برگزاری جلسات و همایش های معرفی محصولات و خدمات و ارائه آخرین تکنولوژی ها و دست آوردهای شرکت ها به صورت آنلاین هم در این بستر مهیاست.

یک نکته مهم دیگر درخصوص این نمایشگاه مجازی، امکان معرفی فرصت های سرمایه گذاری شرکت های حاضر و همچنین معرفی فرصت های شغلی است که می تواند برای بازدیدکنندگان جذابیت ویژه و جدیدی در فرایند برگزاری نمایشگاه تلقی شود.

از آنجا که هدف از برگزاری نمایشگاه آنلاین، ایجاد ظرفیت های بیشتر برای شرکت های حاضر در نمایشگاه فیزیکی بوده، دراین نمایشگاه فقط شرکت هایی که در نمایشگاه فیزیکی ثبت نام کرده اند، امکان حضور و ثبت نام دارند. البته برای شرکت های خارجی که به هر دلیل حضور در نمایشگاه برای آنها میسر نشده، امکان مشارکت در نمایشگاه مجازی فراهم شده است.

 پیش بینی می شود با توجه به شرایط ویژه همه گیری کرونا و علاوه بر آنچه به آن اشاره شد، محدودیت های حضور بازدیدکنندگان که صرفا از طریق داشتن دعوتنامه می توانند در محل نمایشگاه حضور پیدا کنند، نمایشگاه آنلاین با ظرفیت های ویژه خود بسیار مورد اقبال قرار بگیرد.

 نمایشگاه مجازی ایران پلاست از 19 بهمن آغاز و به مدت دو هفته ادامه دارد

خصوصا اینکه اینکه نمایشگاه مجازی 24 ساعته اساسا بر روی تمامی ابزارهای اتصال به اینترنت در قالب دسکتاپ و گوشی های تلفن همراه به سادگی و از هر نقطه ای از جهان، قابل دسترسی است و علاقه مندان می توانند از نمایشگاه بازدید کنند. البته بدیهی است که به جهت تفاوت های زمانی و جغرافیایی، ساعات امکان پاسخگویی آنلاین شرکت ها بسته به سیاست های مربوطه تعریف و به مخاطبان اطلاع رسانی خواهد شد.

نمایشگاه مجازی ایران پلاست به منظور بهره برداری بهتر شرکت ها و بازدید کنندگان داخلی و خارجی همزمان با نمایشگاه ایران پلاست از 19 بهمن ماه آغاز به کار می کند و به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت.

امید است که تمامی شرکت های حاضر در نمایشگاه به منظور استفاده بهینه از این بستر برای توسعه کسب و کار خود به ویژه در زمینه صادرات برنامه ریزی کنند.

 نمایشگاه مجازی ایران پلاست به دو زبان فارسی و انگلیسی فعال است و کوشش شده تا خلاء حضور کم رنگ مشارکت کنندگان خارجی نمایشگاه از این طریق جبران شود.

تعداد بازدید : ۲,۷۶۵