نماینده بهبهان و آغاجاری در مجلس:

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس طرحی راهبردی در صنعت نفت و گاز است

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس طرحی راهبردی در صنعت نفت و گاز است
(چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹) ۱۱:۱۱

نماینده بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس یکی از طرح‌های مهم و راهبردی درمسیر توسعه صنعت پتروشیمی است و این پالایشگاه با جمع‌آوری گازهای همراه از اتلاف سرمایه ملی جلوگیری می‌کند.

محمدطلامظلومی، نماینده بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان اینکه پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه محسوب می‌شود، گفت: این پالایشگاه یکی از طرح‌های مهم و راهبردی در صنعت نفت و گاز است که وارد مدار شده و کار خود را  از روز پنجشنبه بطور رسمی آغاز می‌کند، همچنین این پالایشگاه با جمع‌آوری گازهای همراه در جنوب کشور، از اتلاف سرمایه ملی جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پالایشگاه بیدبلند به دست متخصصین داخلی ساخته شده است، افزود: خوشبختانه طراحی این پالایشگاه به نحوی است که همزمان از آلودگی شدید محیط زیست نیز می‌کاهد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند را به تعویق انداخت، اما آن را متوقف نکرد، گفت: کار اصلی این طرح، جمع‌آوری گازهای همراه نفت است. ثروتی که یا بدون فرآوری به چاه‌ها باز می‌گشتند یا در مشعل می‌سوخت. و اکنون پتروشیمی ها می توانند از حجم خوراک بیشتری برخوردار شوند.

مظلومی افزود: جلوگیری از سوخت گازهای فلر برای کشور درآمدزایی و ارزآوری فراوانی به همراه دارد،اگرچه به دلیل تحریم ایران، واردات  برخی از تجهیزات با مشکل رو به رو شده است، اما وزارت نفت همت و انگیزه بسیاری برای تحقق جلوگیری از سوختن گازهای مشعل دارد.

نماینده بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بدون تردید بهره‌برداری از پروژه پالایشگاه بیدبلند، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد و البته میلیون‌ها دلار نیز برای ایران ارزآوری خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۲,۰۴۴