تمدید عدم مجوز واردات برای برخی محصولات پتروشیمی از سوی هند

تمدید عدم مجوز واردات برای برخی محصولات پتروشیمی از سوی هند
(چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹) ۱۱:۰۲

دولت هند صدور گواهینامه سازمان ملی استاندارد(BIS) برای واردات اتیلن گلیکول، تولوئن، اکریلات بوتیل، اسید ترفتالیک و آنتیدر فتالیک را به نیمه سال 2021 موکول کرده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، دولت هند صدور گواهینامه سازمان ملی استاندارد(BIS) برای واردات اتیلن گلیکول، تولوئن، اکریلات بوتیل، اسید ترفتالیک و آنتیدر فتالیک را به اواسط سال 2021 موکول کرده است.

وزارت مواد شیمیایی و کودهای هند در 24 دسامبر 2020 مقررات جدید صدور گواهینامه برای واردات بعضی از کالاها را 180 روز تمدید کرد.

استانداردهای جدید سازمان ملی استاندارد هند برای واردات محصولات پتروشیمی یادشده ابتدا قرار بود از ژانویه 2021 اجرا شود.

یک مقام وزارت مواد شیمیایی و کودهای هند گفت: احتمال دارد الزام‌های جدید صدور گواهینامه از ژوئن سال 2021 میلادی لازم الاجرا شود، جدول زمانی جدید پس از انتشار در روزنامه رسمی قابل اجرا خواهد بود.

وی افزود: به طور مشابه ، استانداردهای صدور گواهینامه برای متانول، اسید‌استیک و آنیلین که قرار بود از اوت سال 2020 میلادی اجرا شوند، اکنون تنها تا مه 2021 اجرا می‌شود.

روند صدور گواهینامه به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا و قرنطینه‌ها به تأخیر افتاده است، این موضوع تکمیل فرآیند صدور گواهینامه برای تأمین کنندگان بین‌المللی مواد شیمیایی را دشوار می‌کرد.

هند صدور گواهینامه الزامی برای مواد شیمیایی و واردات دیگر محصولات را مانعی غیر تعرفه‌ای در برابر کاهش واردات در نظر گرفته است.

کاستیک سودا نخستین ماده شیمیایی است که در آوریل 2018 تحت این گواهینامه قرار گرفت.

تعداد بازدید : ۱,۷۸۵